یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
ڈاکٹر شفقت شیرازی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین سید شفقت حسین شیرازی گفت: مردم پاکستان از روز اول بدون در نظر گرفتن نژاد، رنگ و مذهب، حامی مردم و مقاومت فلسطین بوده اند. علما و فرهیختگان پاکستانی نیز در کنار مردم فلسطین بوده و احزاب مذهبی و سیاسی پاکستان همواره در تلاش برجسته کردن مسئله فلسطین هستند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین سید شفقت حسین شیرازی رئیس کل اداره الباقر پاکستان در گفت‌وگو با محمد الزیدی خبرنگار معروف المسیره تی وی، ضمن اشاره به موضع مردم پاکستان در خصوص عملیات مقاومت فلسطین به ویژه در مورد طوفان الاقصی علیه رژیم مستبد صهیونیستی گفت: مردم پاکستان از روز اول بدون در نظر گرفتن نژاد، رنگ و مذهب، حامی مردم و مقاومت فلسطین بوده اند. علما و فرهیختگان پاکستانی نیز در کنار مردم فلسطین بوده و احزاب مذهبی و سیاسی پاکستان همواره در تلاش برجسته کردن مسئله فلسطین هستند که نشان از تعهد آنان به مسئله فلسطین و همدردی و عشق آنان به مردم فلسطین است.

حجت‌الاسلام سید شفقت شیرازی در پاسخ به سوالی درباره گروه های تکفیری در پاکستان تصریح کرد: چند گروه تکفیری با پشتیبانی آمریکا و عربستان در پاکستان فعال هستند. که گاه طبق نقشه امپریالیستی به اختلافات شیعه و سنی دامن می زنند. اما مردم پاکستان، عناصر تکفیری را رد کرده اند. انتخابات پارلمانی فعلی نمونه ای از آن است.

وی افزود: از ۱۶ مهرماه موضوع فلسطین وارد دوره جدیدی شده است که ثابت کرده رژیم غاصب صهیونیستی از تار عنکبوت ضعیف تر است و ان شاءالله نابودی این رژیم شیطانی قطعی است. و همچنین بعد از طوفان الاقصی، محاسبات منطقه تغییر کرده است. اکنون جهانیان مجبور به رسمیت شناختن جایگاه مردم فلسطین هستند و فلسطینی ها با فداکاری های بزرگ و مقاومت به این مقام دست یافته اند.

رئیس اداره الباقر در سخنانی ضمن قدردانی از عملیات مقاومت فلسطین در برابر رژیم ستمشاهی صهیونیستی، بیان کرد: فلسطینیان به جهان نشان دادند که مردمی با وقار و شجاع هستند و آزادیخواهان سراسر جهان در کنار آنان ایستاده اند و همین باعث افزایش نفرت نسبت به رژیم صهیونیستی شده است.

وی با اشاره به مسئولیت روحانیون افزود: بیان حقیقت و افشای نظام فاسد حاکم بر جهان و همچنین بسیج کردن مسلمانان برای حمایت از مقاومت فلسطین از جمله وظایف روحانیون می باشد.

حجت‌الاسلام سید شفقت حسین شیرازی، جنگ غزه را جنگی برای دفاع از شرف و کرامت انسانی دانست و تأکید کرد: این جنگی برای پیروزی مستضعفان است. برخیز و از حق حمایت کن. زیرا اگر از حق حمایت کنی. خداوند یار و مددگار خواهد بود. وی با اشاره به آزادی خواهی و مقاومت مردم یمن، گفت: حمایت یمن از قربانیان غزه نیز بی نظیر و بی سابقه است. یمنیان در مقابل امپریالیسم جهانی ایستادند.

حجت الاسلام سید شفقت شیرازی افزود: مسلمانان دارند در برابر جاه طلبی های آمریکا و صهیونیست ایستادگی می کنند و این ایستادگی به ویژه اقدامات و تلاش های آزادیخواهان فلسطین، لبنان، سوریه، عراق و یمن به زودی اتحادیه آمریکا، انگلیس و صهیونیست ها را شکست خواهد داد. و مسلمانان پیروز و موفق خواهند شد. مردم فلسطین با کمک دیگر مقاومت های اسلامی، رژیم صهیونیستی و امپریالیسم آمریکا و غرب را به نقطه ای از تاریخ رسانده که آنان شکست و نابودی خود را نزدیک می بینند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha