شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام حسین احمدنیا معاون فرهنگی امورمساجد

حوزه /معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان در نشست خبری  اقدامات این نهاد را در عرصه انتخابات و  ویژه برنامه های دهه تکریم مساجد تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد،حجت الاسلام امیرحسین احمدنیا، در نشست خبری دهه تکریم و غبارروبی مساجد،ظهر امروز ۱۴ اسفندماه که در جمع خبرنگاران برگزار شد در ابتدا به فعالیت های این مجموعه در عرصه انتخابات اشاره کرد و اظهارداشت: با هدف افزایش و مشارکت و رقابت فعالیت های مختلفی انجام شده است از جمله تهیه ویژه نامه الکترونیک خدمت که در اختیار بیش از یک میلیون روحانی، امامان جماعات و هادیان سیاسی با موضوع انتخابات قرار گرفت .

وی در ادامه به برگزاری ۱۳۸ کافه گفتگو هم سنگرهای مساجد با همکاری بسیج دانشجویی دراین مدت خبر داد و افزود:در مجتمع های تجاری،بازارهای سطح شهر ، راه آهن، ایستگاه های قطاری شهری ، در خوابگاه های دانشجویی و نقاط پر تردد از جمله مکان هایی بود که کافه گفتگو برگزار شد.

حجت الاسلام احمدنیا با بیان اینکه بیش از سه هزار گزارش در رواق مسجدنا ثبت شده است ،اضافه کرد: ۲۶۰۰ مبلغ سیاسی وهادی سیاسی در این ایام فعالیت کردند ، همچنین در پویش دعوت بیش از ۵هزار روحانی، امامان جماعت مساجد و.‌.. به کنشگری پرداختند .

وی در ادامه به برنامه های دهه تکریم مساجد اشاره کرد و ادامه داد: در دهه سوم ماه شعبان ، در این دهه با هدف آمادگی مساجد برای میزبانی از مهمانان ماه مبارک رمضان اقدامات لازم ؛ از جمله عطر افشانی، تقویت فرهنگ خودجوش مردمی در این ماه ، برگزاری جلسات قرانی با مشارکت مردم، تبیین کارکردهای مساجد از برنامه های دهه تکریم خواهد بود.

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان در ادامه به تقدیر از افراد موثر در مساجد، کارگزاران اشاره کرد و اضافه کرد: طرح ضیافت رضوان ویژه زائر اولی ها ، کسانی که بیش از ۱۵ سال به زیارت حضرت رضا(ع) مشرف نشدند در ماه رمضان در این طرح شرکت می کنند.

وی یادآور شد: در دهه سوم ماه مبارک رمضان اعتکاف های دانش آموزی برگزار می گردد، همچنین قرارگاه همدلی ویژه اسکان زائران حضرت رضا در تعطیلات نوروز ایجاد می شود .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha