یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
وزیر ارشاد

حوزه/ در پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی آمده است: یکی از مهم‌ترین عوامل وحدت و وفاق شیعه و سنی، برکت مکان مقدسی همچون مسجد است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر ارشاد امروز در پیامی به اولین نشست راهبری اهل سنت ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور که در کردستان برگزار می شود، آورده است:

با نگاهی گذرا به تاریخ سراسر افتخار اسلام و مسلمین می‌توان دریافت مسجد در تمامی اعصار همواره محل وحدت پیروان این دین مبین آسمانی بوده است.

نظام مقدس جمهوری اسلامی به رغم فتنه‌انگیری‌های خناسان و دشمنان ایران مقتدر و متحد، به لطف خداوند متعال و هدایت‌های داهیانه امامین انقلاب، نه تنها در عرصه‌های داخلی با رنگین کمانی از اقوام و مذاهب، روز به روز بر عزت و افتخاراتش افزوده، بلکه هم‌اکنون بزرگ منادی وحدت در جهان اسلام محسوب می‌شود.

حماسه‌آفرینی تمام اقوام و مذاهب در هشت سال دفاع مقدس، همدلی مثال‌زدنی در رسیدگی به آسیب‌دیدگان در رخدادهای طبیعی، عرض ارادت خالصانه اهل سنت به ساحت مقدس حضرت امام رضا(ع) و پذیرایی و میزبانی از زائران اربعین حسینی در مرزهای شرقی و غربی کشور، فقط گوشه‌ای از اوج وفاق و همدلی مؤمنانه است اما در این میان یکی از مهم‌ترین عوامل این وحدت و وفاق، برکت مکان مقدسی همچون مسجد بوده و حضور پرنشاط فعالان و نخبگان مساجد اهل سنت، در رویدادهای فرهنگی و هنری کانون‌های مساجد، بر این مدعا صحه می‌گذارد.

تشکیل شورای راهبری اهل سنت به همت ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد با هدف توسعه کمی و کیفی فعالیت‌های کانون محور، در مناطق اهل سنت، براساس اقتضائات و انتظارات این عزیزان، بسیار قابل تقدیر و حرکتی ارزشمند، مبتنی بر رویکرد دولت مردمی در جهت گسترش عدالت فرهنگی قلمداد می‌شود.

از نماینده معزز ولی‌فقیه در کردستان و مدیران کانون‌های مساجد اهل سنت در سراسر کشور به ویژه علمای گرانقدر آن مناطق، نهایت قدردانی را داشته و امیدوارم در سایه عنایات حضرت حق تعالی، موفق و موید باشید.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha