دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
درس اخلاق طلاب مدرسه علمیه زینب کبری (س) ارومیه

حوزه/ حجت الاسلام رحیمی گفت: در حال حاضر سبک زندگی، نحوه و نگاه به زندگی  از طرف عده‌ای با استفاده از تبلیغات وسیع طراحی می‌شود و هر روز به شیوه‌ای جدید جلوه‌گری می‌کند و باعث از بین‌رفتن نوع تلقی درست فرد از زندگی می شود .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام حسن رحیمی، امروز در نشست اخلاقی طلاب مدرسه علمیه زینب کبری (س) ارومیه که در حسینیه این مدرسه علمیه برگزار شد، اظهار داشت: ایام باقی مانده از روزهای ماه شعبان فرصت مغتنمی برای آمادگی جهت ورود به ماه مبارک رمضان می باشد و باید از این فرصت باقی مانده نهایت استفاده را بکنیم.

وی ادامه داد: ماه رجب ماه رحمت عام و شستشوی دل، ماه شعبان ماه رحمت خاص و زینت و عطر آگین شدن و ماه رمضان ماه میهمانی خدای متعال است و برای بهرمندی ازچند روز باقی مانده از این ماه، مناجات شعبانیه نباید فراموش شود.

استاد حوزه علمیه آذربایجان غربی در ادامه با اشاره به سبک زندگی اسلامی تصریح کرد: سبک زندگی اسلامی، از دیدگاه اسلام، به مجموعه‌ای از موضوعات و مسائل مورد نیاز مورد قبول آئین الهی در عرصه زندگی است و انسان به عنوان خلیفه‌ ی خداوند بر زمین معرفی می‌شود و مسئولیت دارد که بهترین و دقیق‌ترین شکل ممکن زندگی را در روی زمین را ایجاد کند.

وی گفت: این سبک زندگی بر اساس الگوهای دین اسلام، در قرآن و سنت پیامبر اکرم صلی‌الله علیه وآله وسلم طراحی شده است. هدف زندگی از دیدگاه اسلام، اعتلای ارزش‌های والای انسانی و رسیدن به خداوند است که برای رسیدن به این مرحله، باید اول خود و جهان اطراف خود را بشناسیم.

حجت الاسلام رحیمی خاطرنشان کرد: در حال حاضر سبک زندگی، نحوه و نگاه به زندگی از طرف عده‌ای با استفاده از تبلیغات وسیع طراحی می‌شود و هر روز به شیوه‌ای جدید جلوه‌گری می‌کند و باعث از بین‌رفتن نوع تلقی درست فرد از زندگی می شود .

وی افزود: روند رو به جلوی این نوع سبک زندگی نادرست موجب فراموش‌کردن ارزش‌های دینی و اخلاقی در سطح گسترده می شود که با باورهای دینی و بومی ما در تضاد است.

استاد حوزه علمیه آذربایجان غربی ادامه داد: در حالی که زندگی توحیدی در بردارنده هدف و غایتی است که دنیا را مزرعه آخرت می‌داند و تصویر درستی از سبک زندگی خویش را طراحی می‌کند و جامعه‌ای را ترسیم می کند که در انتظار امام مهدی (عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف) لحظه شماری می‌کند.

وی در پایان گفت: این وظیفه طلاب است که در اجتماع حضور داشته و سبک زندگی صحیح را به مردم تبیین کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha