پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
نمایشگاه قرآن

حوزه/ مدیر فرهنگ و اخلاق معاونت فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه گفت: حوزه علمیه خراسان با ۴۰ غرفه در هفدهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد، با هدف تبیین و معرفی ظرفیت‌های فرهنگی و قرآنی حضور پیدا کرده است.

حجت‌الاسلام اسدالله علیزاده در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه در مشهد با اعلام این خبر گفت: حوزه علمیه خراسان با ۴۰ غرفه در هفدهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد حضور فعالی دارد و در طول برگزاری این نمایشگاه، خدمات مشاوره قرآنی، نمایش آثار و فعالیت‌های فرهنگی و هنری مرتبط با قرآن کریم را، ارائه می‌دهد.

وی با بیان اینکه شعار محوری این دوره از نمایشگاه قرآن مشهد، «انتخابت میکنم» انتخاب شده و ۸۷ موسسه و تشکل قرآنی و ۱۷ دستگاه دولتی در قالب ۴۵۰ غرفه، محصولات و خدمات خود را به بازدیدکنندگان ارائه می‌کنند.

حجت‌الاسلام علیزاده بیان داشت: حوزه علمیه خراسان در بخش مشاوره با مشاوره‌های قرآنی، فقهی، اعتقادی، خانواده، ازدواج، تحصیلی و حفظ قرآن کریم در نمایشگاه قرآن و عترت مشهد فعالیت می‌کند.

وی گفت: در این نمایشگاه غرفه‌هایی با عناوین پرده خوانی غدیر (وزیر عقل) با موضوع «از مولد کعبه حضرت علی(ع) تا موعود کعبه حضرت حجت بن الحسن مهدی موعود(عج)»، هنرهای قرآنی، خوشنویسی آیات قرآن کریم، زندگی بر مدار قرآن، سبک زندگی قرآنی، برگزاری کافه گفت‌وگو با محوریت «استعداد سنجی، هدف گذاری، آشنایی با حوزه و روحانیت»، مشاوره و پاسخگویی به مسائل شرعی، دایر شده است.

مدیر اخلاق و فرهنگ معاونت فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خراسان تصریح کرد: مسابقات قرآنی مبین با رویکرد «افتخار آفرینان و قهرمانان قرآنی»، بازی فکری، شهر مقاومت با موضوع شجاعت، استقامت، پایداری( ما قوی هستیم)، نشاط معنوی و فهمیده‌های زمان، حماسه سازان جاوید و معرفی شهدای روحانی استان خراسان، مسیر سبز با عنوان پذیرش حوزه علمیه و دنیای زیبای طلبگی، پژوهش، پیشرفت، تعالی از دیگر غرفه‌های این نمایشگاه‌ به شمار می‌رود.

وی اضافه کرد: غرفه‌های کودک و نوجوان، نشر مکتوب و پژوهش مذهبی و قرآنی، عفاف و حجاب، قرآن و شهدا، مشاوره قرآنی و اعتقادی، مشاوره تحصیلی و پذیرش حوزه و همچنین غرفه رسانه و فضای مجازی، از دیگر برنامه‌هایی است که در بخش حوزوی نمایشگاه، به همت معاونت فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خراسان عرضه می‌شود.

حجت‌الاسلام علیزاده یادآور شد: برپایی غرفه‌های روانشناسی، مشاوره‌های خانواده، ازدواج، تحصیلی، خانواده قرآنی الگوی جامعه اسلامی، مشاوره خانواده، ازدواج، فرزند آوری، غرفه حافظان قرآنی، حافظان حقیقت، گفتگوهای قرآنی و پاسخگویی به مسائل شرعی «از من بپرس» از دیگر برنامه‌های معاونت فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خراسان در هفدهمین نمایشگاه قرآن و عترت می‌باشد.

وی در پایان به زمان و مکان این نمایشگاه اشاره کرد و یادآور شد: علاقه‌مندان از ۲۲ تا ۲۹ اسفندماه، از ساعت ۱۹ تا ۲۳ می‌توانند جهت بازدید، به محل نمایشگاه‌های دائمی بین‌المللی(سالن فردوسی) مراجعه کنند.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha