یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
هفدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم مشهد  بخش حوزوی

حوزه/ هفدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم مشهد با بیش از ۴۷۰ غرفه به صورت رسمی فعالیت خود را از ۲۳ اسفندماه ماه جاری به مدت ۷ روز در محل نمایشگاه های بین المللی مشهد آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، محمد حسین زاده مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، در مراسم افتتاحیه رسمی هفدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم که شامگاه چهارشنبه ۲۳ اسفندماه در محل نمایشگاه های بین المللی مشهد، در جمع مدیران نهادهای مختلف استان خراسان رضوی با اشاره به اینکه قرآن کریم برای تمام شئون و زندگی ما است اظهار داشت: این نمایشگاه با همکاری موسسات فرهنگی و قرآنی، استانداری خراسان رضوی، حوزه علمیه خراسان، آستان قدس رضوی، بنیادشهید و امور ایثارگران، اداره کل تبلیغات اسلامی، کمیته امداد امام خمینی (ره)، امور مساجد استان خراسان رضوی و.. فعالیت خود را آغاز کرده است .

ویژه برنامه های استقبال از بهار با رویکرد قرآنی در مشهد برگزار می شود

محمد رضا قلندر، شهردار مشهد نیز در ادامه این مراسم با اشاره به اینکه معاونت فرهنگی شهرداری مشهد در راستای ترویج فرهنگ، دینی قرآنی طرح مساجد محوری را در سطح این شهر در ماه رمضان برگزار می کند، افزود: ترویج قرآن کریم راه درمان کلیه امراض جسمی، روحی و اجتماعی است .

وی با بیان اینکه بهار قرآن با بهار طبیعت مصادف شده است، ویژه برنامه های استقبال از بهار و طبیعت مشهد با رویکرد ماه مبارک رمضان، قرآن کریم و نوروز برگزار می شود، ادامه داد: در نیمه دوم ماه مبارک رمضان نمایشگاه های قرآنی در بوستان های محلات مشهد برگزار می شود، محافل قرآن با حضور قاریان در طرح نور الانوار در مساجد منتخب مشهد اجرا می گردد، همچنین المان های شهری بسیار متنوع خواهد بود .

شهردار مشهد با اشاره به اجرای المان های قرآنی در ورودی، میدان ها و نقاط مختلف مشهد با محوریت قرآن کریم در نوروز ۱۴۰۳ و ماه مبارک رمضان گفت: در پارک کوهسنگی مشهد نمایشگاه قرآنی ، موضوعی و مناسبتی با محوریت ماه رمضان در قالب ۴۰ برنامه، ۴۰ موضوع، ۴۰ روایات تاریخی و مذهبی با رویکرد قرآنی طراحی شده است که از ۲۹ اسفندماه در این پارک با برگزاری برنامه متنوع می تواند فرصتی مناسب برای کنار هم بودن خانواده های مشهدی و زائران حضرت رضا (ع) فراهم کند .

المان های ورودی شهر مشهد رویکرد فرهنگی و مذهبی داشته باشد

حجت الاسلام مهدی حسن زاده نامقی، مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان خراسان رضوی سخنران دیگر این مراسم با بیان اینکه تأسی به سیره شهدا در عصر حاضر مسیر نجات ما خواهد بود، افزود: در قرآن کریم ۱۴ آیه صراحتا به موضوع امر به معروف و نهی از منکر پرداخته شده است و ۱۰۰ آیه در قران کریم به انجام واجبات الهی تأکید شده است.

وی ادامه داد: نباید المان های ورودی شهر مشهد عکس تخت جمشید، قیمت ساندویچ و فست فودها، استخر ۱۵۰ هزار تومانی باشد، این شهر ۸ هزار شهید دارد مدیران شهرداری و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی باید مبلغ مذهبی و فرهنگی باشند و المان ها، تابلوهای تبلیغی ورودی شهر مشهد باید نماد فرهنگ رضوی ، شهدا و قرآن باشد .

ظرفیت بالای قرآنی استان خراسان رضوی

حجت الاسلام والمسلمین حجت گنابادی نژاد، معاون فرهنگی ، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی در پایان این مراسم با بیان اینکه قرآن کریم بزرگترین معجزه الهی برای هدایت بشر است اظهار داشت: علمای بزرگ مانند علامه طباطبایی با نگارش تفسیر المیزان با تکیه به قران کریم در مقابل تفکرهای منحط و انحرافی دوران خود ایستادگی کردند و پاسخ دادند ،با تکیه به قرآن کریم می توان تمدن نوین اسلامی را در عصر حاضر محقق کرد.

وی از برگزار کنندگان هفدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم مشهد تقدیر کرد و افزود: ظرفیت قرآنی استان خراسان رضوی در بین سایر استان های کشور بی نظیر است ؛ در این استان حافظان ، قاریان ، مفسران و مترجمان زیادی وجود دارد همچنین در عرصه نشر معارف قرآنی کارهای خوبی صورت گرفته است.

در این مراسم از خانواده های شهید برونسی از شهدای ۸ سال دفاع مقدس، شهید منا محسن حاجی حسنی کارگر و شهید سلامت شهید هادوی و تقدیر از فعالیت های چند موسسه قرآنی برگزار شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha