شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
هفدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم مشهد  بخش حوزوی

حوزه / بیش از ۸ملیت با ۲۰ غرفه در سالن ابوسعید در بخش بین الملل نمایشگاه قرآن مشهد شرکت کرده اند همچنین ویژه برنامه هایی برای کودک و نوجوان همراه با مسابقات شاد همراه رویکرد قرآنی در نمایشگاه برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، هفدهمین نمایشگاه قرآن وعترت مشهد از ۲۲ اسفندماه بازگشایی شده است و به صورت رسمی از شامگاه ۲۳ اسفندماه با حضور مسئولان استانی کار خود را آغاز کرده است.

خبرنگار حوزه در حاشیه برگزاری این نمایشگاه با تعدادی از مسئولان و غرفه داران به گفتگو پرداخته است ،که در ادامه می خوانید.

حضور ۸ کشور در بخش بین الملل نمایشگاه قرآن مشهد

حمید صمدی معاون قرآن و عترت اداره کل ارشاد خراسان رضوی با اشاره به برگزاری هفدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با ظرفیت ۱۲ هزار مترمربع در سالن های فردوسی و مفاخر نمایشگاه بین المللی مشهد اظهار داشت:در این نمایشگاه به معرفی محصولات و تولیدات فرهنگی با رویکرد قرآنی پرداخته شده است.

وی ادامه داد: بیش از ۸ملیت با ۲۰ غرفه در سالن ابوسعید در بخش بین الملل نمایشگاه شرکت کرده اند همچنین ویژه برنامه هایی برای کودک و نوجوان همراه با مسابقات شاد همراه رویکرد قرآنی در نمایشگاه برگزار می شود.

حضور حوزه علمیه خراسان در نمایشگاه بین المللی قرآن وعترت

معاونت فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خراسان در این نمایشگاه با برگزاری بخش های مختلف از جمله : خوشنویسی آیات قرآن کریم ،کافه گفتگو با هدف استعداد سنجی و آشنایی با حوزه و روحانیت،مسیر سبز (آشنایی باپذیرش حوزه علمیه خراسان) حضور پیدا کرده است.

همچنین پاسخگویی به سوالات شرعی، زندگی برمدار قرآن، فهمیده های زمان (دختران فاطمی،پسران علوی)،گفتگوهای قرآنی،مسابقات قرآنی مبین(افتخار آفرینانو قهرمان قرآنی)، پژوهش پیشرفت از دیگر غرفه های موضوعی حوزه علمیه خراسان در این نمایشگاه است.

همچنین تعالی،خانواده قرآنی الگوی جامعه اسلامی(مشاوره)، حماسه سازان جاوید (معرفی شهدای روحانی استان خراسان) و شهرمقاومت (ویژه کودک و نوجوان) از جمله غرفه های حاضر در نمایشگاه بین المللی قرآن وعترت مشهد در بخش حوزوی است .

مجید عبدالله پور استاد خوشنویس می گوید با اینکه طلبه نیستم علاقه مند هستم با طلاب کار کنم لذا در غرفه خوشنویسی آیات قرآن کریم را بر روی کاغذ برای علاقه مندان به خطاطی و قرآن کریم می نویسد و به آنها هدیه می کند.

حجت الاسلام صادق عباسی از طلاب موسسه علمی و تبلیغی مکتب امام صادق درباره غرفه زندگی بر مدار قرآن گفت: در این غرفه براساس آیات قرآن کریم به دو روش صوتی و تجسمی نکات مورد نیاز روز جامعه با تکیه بر قرآن کریم استخراج شده است و در این غرفه با طراحی ۱۱۴ پاکت نامه براساس سوره های قرآن کریم به نمایش در آمده است که هر کدام از این پاکت ها دارای نکته ای است و هر مخاطبی که برای بازدید وارد این غرفه می شود با انتخاب یکی از این پاکت ها یکی از سوره های قرآن را انتخاب می کنند و با موضوعی که آن سوره پیرامون زندگی فردی افراد است با خدا و قرآن عهد می بندند که به آن عمل کنند .

هفدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت مشهد تا ۲۸ اسفندماه در محل نمایشگاه بین المللی از ساعت ۱۹ تا ۲۳ میزبان علاقه مندان به قرآن کریم است .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha