یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
افشاری نژاد

حوزه/ سمانه افشاری نژاد فعال بین المللی گفت: چهلمین فراخوان موسسه سرزمین رنگ زیتون همزمان با ماه مبارک رمضان به منظور حمایت از کودکان ایتام در غزه آغاز شده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، همزمان با ماه مبارک رمضان مردم غزه در شرایط خاصی چون جنگ، محاصره و قحطی و آوارگی به سر می‌برند بسیاری از خیرین و نیکوکاران به دنبال راهی برای کمک رسانی به مردم غزه هستند.با توجه به شرایط محاصره غزه کمک‌های محدودی توسط موسسات مردم نهاد جمع آوری شده و از طریق رابط های مختلف به غزه ارسال می‌شود.

یکی از این موسسات، موسسه مردم نهاد "سرزمین رنگ زیتون" است که در راستای حمایت از خانواده های محروم و جنگ زاده در داخل ایران و خارج از کشور فعالیت می‌کند. یکی از مخاطبان این موسسه کودکان محروم و جنگ زده هستند و فعالیت این مجموعه در ۴ بخش اصلی آموزشی، عمرانی، اردوگاه ها و فراخوان ها است. ساخت مدرسه در میانمار و چاد، حفر چاه آب در ساحل عاج و سنگال و ارائه فراخوان ها در مناسبت های خاص به منظور جمع آوری کمک های مالی و خدمت رسانی به خانواده های محروم در ایران و خارج ایران از فعالیت های مجموعه رنگ زیتون است.

سمانه افشاری نژاد فعال بین المللی و از اعضای فعال موسسه رنگ زیتون در گفت‌وگو با خبرنگار بین الملل حوزه با اشاره به فراخوان این موسسه برای کودکان ایتام غزه در ماه مبارک رمضان اظهار کرد: موسسه مردم نهاد سرزمین رنگ زیتون از سال ۹۵ کارش شروع به کار کرده است و اولین کشوری که مورد توجه این موسسه واقع شد کشور فلسطین و منطقه غزه است.

وی ادامه داد: ما ۱۷ کودک فلسطینی یتیم را تحت حمایت موسسه قرار دادیم و به کودکان و دانش آموزان محروم و ایتام غزه از قبل از جنگ کمک رسانی می‌کردیم.

افشاری نژاد تصریح کرد: در حال حاضر از ایتام ۱۵ کشور حمایت می‌کنیم و هر سال در ماه مبارک رمضان سنت حسنه حمایت از ایتام را در دستور کار داریم .و به این ترتیب که از رابط های خود در این کشورها می‌خواهیم تا از هر کشور اسم و سن ۵ نفر از کودکان ایتام را برای ما ارسال کنند .

فعال بین المللی با اشاره به شرایط خاص امسال غزه گفت: امسال به دلیل شرایط خاص غزه فراخوان ما برای ایتام غزه انجام می‌شود و تصمیم داریم ۲۰ کودک یتیم را تحت حمایت موسسه قرار دهیم و بعد از جنگ نیز با توکل خدا در صدد هستیم که برای کودکان ایتام یتیم خانه بسازیم. اما در حال حاضر با خواست خدا می‌خواهیم برای ایتام چادر بخریم و آنها را حمایت کنیم و این اقدامات را از طریق فراخوان و جمع آوری هدایا و ارسال برای رابط مان اجرایی کنیم.

وی در خصوص نحوه ارسال کمک‌های مالی به مردم غزه قبل و بعد از جنگ فعلی توضیح داد: ما از طریق رابط هایمان در کشورهای ترکیه، سوریه و لبنان می‌توانیم کمک نقدی بفرستیم و اگر گاهی اوقات این اتفاق هم نیفتند آنها با توجه به اعتباری که دارند کمک رسانی را در غزه انجام می‌دهند.

وی افزود: در حال حاضر مواد غذایی به صورت محدود به غزه می‌رسد و رژیم صهیونیستی نیز قبل از جنگ غزه مواد غذایی را با قیمت بالا به غزه صادر می کرد و در حال حاضر نیز به صورت خیلی محدود این صادرات اتفاق می‌افتد، اما مواد غذایی به شدت گران است. مثلا ممکن است قیمت یک کیلو برنج حدود دو میلیون تومان باشد از سوی دیگر کمک‌های بشر دوستانه نیز به صورت محدود وارد غزه می‌شود چرا که مصر علنا اجازه نمی‌دهد که کمک های زیادی وارد غزه شود.

اعلام فراخوان حمایت از کودکان غزه در ماه مبارک رمضان/ نحوه رساندن کمک‌های نقدی و غیر نقدی به اهالی غزه

عضو فعال موسسه رنگ زیتون در پایان گفت: با اجرای فراخوان کمک به ایتام غزه برآنیم تا امسال نیز کمک های مردمی را به دست کودکان غزه برسانیم و از تمام فعالان رسانه‌ای و مجازی می‌خواهیم که ما را در این امر مهم با انتشار پوستر و شماره کارت موسسه یاری کنند.

یادآور می‌شود؛ خیرین می‌توانند کمک‌های خود را به شماره کارت ۵۰۴۱۷۲۱۱۱۳۵۳۵۴۵۵ و شماره شبا IR۹۰۰۷۰۰۰۱۰۰۰۱۲۱۱۳۲۶۸۹۰۰۰۱به نام «سرزمین رنگ زیتون» ارسال نمایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • محمد IR ۲۳:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۲
    0 0
    سلام علیکم و رحمه‌الله لطفاً کد دستوری بزارید و دلایل اطمینان به شما را هم شرح دهید(با عرض پوزش)چون بنده شما را نمی‌شناسم و گذری نگاهم به شما افتاد ( ویک سوال:تا وقتی میشه کمکها را از طریق سایت لیدر... فرستاد ؛ چرا به جای دیگه کمک کنیم).ممنون.به امید فرج حضرت حجت و نجات غزه مظلوم.یاعلی مدد