یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کد خبر: 1146640
۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۳
فلاحتی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشد بر اهمیت و لزوم تربیت قرآنی نسل جدید تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از گیلان، حجت الاسلام و المسلمین رسول فلاحتی طی سخنانی در محفل قرآنی که با حضور جامعه قرآنی استان گیلان در مصلی رشت برگزار شد، با اشاره به این که لازمه کسب سعادت دنیا و آخرت، حرکت بر مدار قرآن و اهل بیت(ع) است، اظهار داشت: وی همچنین بر ضرورت اهتمام خانواده ها در راستای تربیت قرآنی نسل جدید تأکید کرد و افزود: یکی از رموز توفیق انسان در جلب رحمت و رضایت پروردگار عالم، بحث خودمراقبتی و رعایت تقواست.

وی در تفسیر درجات انسان گفت: خدای متعال در آیه چهار سوره انفال "أُولَئِکَ هُمُ الْمُؤْمِنُونَ حَقًّا لَهُمْ دَرَجَاتٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ وَمَغْفِرَةٌ وَرِزْقٌ کَرِیمٌ، آنان هستند که حقا مؤمنند برای آنان نزد پروردگارشان درجات و آمرزش و روزی نیکو خواهد بود" به ویژگی انسان‌های صالح اشاره دارد، با دقت در آیات مذکور درمی‌یابیم بین «هُمْ دَرَجَاتٌ» و «لَهُمْ دَرَجَاتٌ» فرق است و یکبار انسان خودش درجه است و بار دیگر به انسان درجه می‌دهند که این نشان می‌دهد بین درجه و صاحب درجه بینونت(جدایی) است اما اگر انسان خودش درجه باشد بین درجه و صاحب درجه عینیت است.

نماینده ولی فقیه در گیلان خاطرنشان کرد: خیلی مهم است که انسان خودش درجه باشد، ولی چرا عده‌ای خود درجه شدند و به عده‌ دیگر درجه دادند؟ که پاسخ آن در ابتدای آیه ۱۶۲ سوره آل عمران «أَفَمَنِ اتَّبَعَ رِضْوَانَ اللَّهِ» آمده مبنی بر اینکه هرکسی طالب این باشد که هر کاری‌ می‌کند رضای خدا را به‌دست آورد و اگر این موضوع نباشد امور اثرگذاری ندارد.

وی با تأکید بر اینکه اولین موضوع مهم در تمام زوایای زندگی جلب رضای الهی است، تصریح کرد: فقیه، قاری، مهندس، فیلسوف، سرمایه‌دار، عالم و غیره بسیار آمدند و رفتند اما شخصی ماندگار می‌شود که «هُمْ دَرَجَاتٌ» و «لَهُمْ دَرَجَاتٌ» باشد، تلاش برای رسیدن به این مرتبه رنج دنیوی می‌خواهد، گاهی انسان در مسیر به دنبال خودنمایی است که می‌طلبد برای رهایی و جلب رضای الهی از این امر خودمراقبتی کنیم.

وی بیان داشت: تلاش کنیم در هر کاری به رضای خدا بیندیشیم، گاهی رضای خدا به سکوت، گاهی به فریاد، گاهی خلوص یا خیال است؛ ببینید رضای خدا چیست، اگر منفعت خود را در نظر گرفتیم این دنیا می‌گذرد و چیزی نصیب ما نمی‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha