سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه شهید «ابوالحسن کریمی» خود را وقف انقلاب و نظام کرد، گفت: هر کسی که این گونه شهید شود، یاد و نامش ماندگار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین رسول فلاحتی شامگاه دوشنبه در مراسم گرامیداشت سی و هشتمین سالروز شهادت مظلومانه شهید حاج شیخ ابوالحسن کریمی و شهدای افطار خونین رشت با اشاره به ویژگی‌های بارز شخصیتی شهید کریمی اظهار کرد: ایشان در دوران جوانی با عالمانِ دین می‌نشست و خدا توفیق خودسازی را نصیب ایشان کرد سپس در نظام اسلامی مشغول خدمت شد و خودش را وقف انقلاب و نظام کرد تا اینکه مورد هدف منافقان پلید قرار گرفت و به شهادت رسید.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با بیان اینکه منافقان آواره کشورها، سردرگم و بیچاره شدند اما نام و یاد شهید کریمی، زنده و ماندگار است، افزود: تا زمانی‌که این انقلاب، زنده و پابرجاست نام و یاد شهید کریمی نیز در دل‌های مردم ماندگار است.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی یکی از توفیقات انسان را دوری از گناه و خودسازی در دوران جوانی دانست و بیان کرد: شهید کریمی در حوزه علمیه، درس‌ها آموخت؛ امثالِ این مردان بزرگ که خود را وقف نظام و انقلاب کردند، در کشورمان کم نیست و اگر نبودند چنین انسان‌های صالحی، قطعاً امروز اینجا نبودیم و انقلاب نبود و همان مجاهدانی که در عرصه‌های جنگ و جهاد و شهادت و میادین مختلف حضور داشتند هنوز هم هستند.

امام جمعه رشت ضمن محکومیت حمله رژیم غاصب صهیونیستی به ساختمان بخش کنسولی سفارت کشورمان در سوریه تصریح کرد: با توجه به وضعیتی که برای رژیم صهیونیستی در دنیا ایجاد شده، قطعاً این رژیم نابود شدنی است و امروز هدف و تصمیم نهایی تمام جبهه مقاومت از حشدالشعبی عراق گرفته تا یمن، لبنان و ایران بر این است تا این غده چرکین را از صفحه روزگار محو کنند.

وی ادامه داد: طی چند ماه گذشته تاکنون تلاویو مورد حمله قرار نگرفته است چون اسرائیل درصدد است تا اجازه ندهد جنگ به داخل کشیده شود و همینطور جنگ فرسایشی به‌نفع آنان نیست از طرفی همیشه از شیوه‌های هجومی بهره می‌برده اما امروز به شیوه دفاعی عقب‌نشینی کرده است چون از درون در حال پوسیدن هستند از سوی دیگر، جبهه مقاومت از اطراف در حال خسته کردن نیروهای بیرونی این رژیم فاسد هستند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با بیان اینکه قدرت‌ها در طول سال‌ها، تمام توان و قوای خود را برای مقاوم ماندن اسرائیل جعلی به‌کار گرفته بودند اما ضربه و آسیبی که اسرائیل در این چند ماه خورده است، طی ۷۵ سال گذشته ندیده بود، افزود: در چند ماه گذشته، حدود ۲ هزار افسر ارشد اسرائیلی به هلاکت رسیدند و هزاران تن نیز مجروح شدند، شهرک‌نشینان هم فراری شدند و گنبد آهنین هم آسیب دید.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی با اشاره به اینکه دشمن صهیونیستی در تلاش است تا جمهوری اسلامی را مستقیماً وارد این ماجرا کند، تصریح کرد: طبق بیانات رهبری، ما هر جا که مقتضی، موجود و مانع مفقود باشد عمل خواهیم کرد و مقتدرانه در برابر باطل خواهیم ایستاد و از مظلوم حمایت می‌کنیم و در کنار مردم فلسطین هستیم.

امام جمعه رشت با بیان اینکه دنیای امروز نگاهش به فضای آرام ایران است و دشمن می‌خواهد این فضا را ملتهب کند عنوان کرد: ملت ایران ملتی بصیر و آگاه هستند و گوش‌شان به دهان رهبری و اشاره ایشان است از طرفی دشمن همواره به دنبال ملتهب کردن جامعه ایرانی است و از فتنه ۱۳۸۸ تا ۱۴۰۱ همواره همان هدف را دنبال می‌کرده است.

وی با اشاره به اینکه ما تحت آزمایش الهی هستیم گفت: پیامبر اکرم (ص) خطاب به مردمِ خود فرموده بودند در دورانِ آسایش، دشمن درصدد فریب دادن مردم خواهد بود و انسان هم شیفته آسایش می‌شود چراکه دنیا جاذبه‌دار است و نمی‌گذارد که انسان در این فضای پرجاذبه به نقشه‌های دشمن توجه کند اما در سختی‌ها انسان متوجه و هوشیار است.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با بیان اینکه شهید کریمی در دوره خود می‌دانست باید چگونه عمل کند و به‌خاطر همین هوشیاری و بیداری‌اش، مبغوضِ منافقان شد زیرا آنان می‌دانستند که او انسانی آگاه، هوشیار و پاک است و فریب دشمن را نخواهد خورد، افزود: شهید کریمی شهیدِ آگاهی و بصیرت و راه حق بود و خود را وقف نظام و انقلاب کرد و هر کسی که این گونه شهید شود، یاد و نامش ماندگار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha