سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
فلاحتی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان گیلان گفت: در فعالیت های مرتبط با ساخت و ساز در کشور باید علاوه بر استحکام بنا به انبوه سازی نیز توجه لازم صورت گیرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از گیلان، حجت الاسلام و المسلمین رسول فلاحتی در دیدار مدیرکل و مدیران بنیاد مسکن ضمن گرامیداشت سالروز افتتاح حساب ۱۰۰ امام خمینی(ره) ابراز داشت: افتتاح حساب ۱۰۰ همچون تشکیل سپاه و بسیج و غیره برگرفته از افکار نورانی و جزو یادگارهای ماندگار امام خمینی(ره) است که هنوز می‌درخشند.

وی ساختن پناهگاه برای مردم را جزو خدمات ارزشمند بنیاد مسکن عنوان کرد و افزود: مسکن نیاز اولیه بشر بوده و هست از طرفی ابزار و تکنولوژی که امروز در ساخت‌ و سازها استفاده‌ می‌شود در گذشته نبود به‌همین دلیل ساخت‌ و سازها راحت تر انجام می‌شود.

امام جمعه رشت همچنین با بیان اینکه امروز دورترین نقاط روستاها و صعب‌العبورترین مناطق کشورمان از امکانات لازم برای زندگی برخوردار هستند، گفت: نظام جمهوری اسلامی همواره درصدد است تا بسط امکانات و مواهب کند.

وی با اشاره به‌ مطالبات مردم در حوزه‌های مختلف بیان داتش: گاهی مواقع، مطالبات به‌حدی زیاد است که امکانات موجود پاسخگوی همه مطالبات نیست.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان، طرح هادی را یکی از طرح‌های تاثیرگذار در روستاها دانست و افزود: طرح هادی برای تامین آسایش و زندگی مردم است، اما مردم گلایه‌هایی نیز دارند که باید توجه شود؛ مسئولان ذی‌ربط در این حوزه تلاش کنید مردم را با خود همراه کنید و از خودِ مردم نظرخواهی کنید حتی اگر تعدادی از آنان مخالفت کنند.

وی همچنین با تاکید بر اهمیت استحکام بنا در ساخت‌ و سازها اظهار داشت: کوچک‌سازی و انبوه‌سازی در کنار استحکام بنا باید مورد توجه باشد و سازه‌ها و پروژه‌ها نیز نیمه‌کاره رها نشوند بنابراین‌ تکمیل پروژه در کنار استحکام بنا به‌عنوان یک اصل مورد توجه باشد.

امام جمعه رشت با بیان اینکه در خدمات‌دهی باید به اولویت‌ها توجه شود، گفت: شخصی در یک روستا ممکن است از داشتن مسکن محروم باشد و درخواست کمک داشته باشد و در عین حال شخص دیگری ممکن است مسکن داشته باشد، اما ویرانه باشد بنابراین به هر دو باید خدمات‌رسانی شود، اما آن شخص که فاقد مسکن است در اولویت باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha