دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کنسولگری ایران

حوزه/ گیلانی‌ها حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در سوریه و شهادت تعدادی از مستشاران کشورمان، را محکوم و خواستار پاسخ قاطع شدند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، رژیم صهیونیستی عصر ۱۳ فروردین‌ماه با شلیک ۶ موشک از منطقه جولان اشغالی ساختمان کنسولی مجاور سفارت ایران در سوریه را مورد هدف قرار داد و باعث شهادت هفت نفر از اعضای نیروی قدس سپاه پاسداران شد. در این راستا جمعی از مردم شهید پرور رشت شامگاه ۱۳ فروردین، با تجمع در گلزار شهدای این شهر و همچنین میدان شهدای ذهاب حمله رژیم غاصب صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق سوریه را محکوم کردند.

تجمع کنندگان با سر دادن شعارهای «حیدر حیدر، مرگ بر اسرائیل و مرگ بر رژیم کودک‌کش» حمله رژیم صهیونیستی به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق که منجربه شهادت چند مستشار نظامی ایران شد را قاطعانه محکوم کردند و ضمن تاکید بر لزوم محکومیت شدید این حمله از سمت نهادهای بین‌المللی، خواستار پاسخی قاطع به این اقدام تروریستی که حمله به خاک کشور محسوب می‌شود، شدند.

آیت‌الله فلاحتی، نماینده ولی فقیه در گیلان و اسدالله عباسی، استاندار در پیام‌های جداگانه شهادت سردار رشید اسلام شهید محمدرضا زاهدی از فرماندهان اسبق لشگر عملیاتی ۱۶ قدس گیلان و شهید والامقام محمدهادی حاجی رحیمی از مستشاران رسمی نظامی کشورمان و ۵ تن از افسران همراه آنان در حمله اخیر رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق سوریه را تبریک و تسلیت گفتند.

متن پیام آیت‌الله فلاحتی، نماینده ولی فقیه در گیلان به شرح زیر است:

بِسْمِ ٱللَّهِ ٱلرَّحْمنِ ٱلرَّحِیمِ

الَّذِینَ آمَنُواْ وَهَاجَرُواْ وَجَاهَدُواْ فِی سَبِیلِ اللّهِ بِأَمْوَالِهِمْ وَأَنفُسِهِمْ أَعْظَمُ دَرَجَهً عِندَ اللّهِ وَأُوْلَئِکَ هُمُ الْفَائِزُونَ(سوره مبارکه توبه، آیه ۲۰)

شهادت چندتن از مجاهدان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پی حمله متجاوزانه رژیم غاصب صهیونیستی به کنسولگری کشورمان در دمشق سوریه، بار دیگر خشم و انزجار مسلمین و آزادگان جهان از درنده خویی این رژیم را به نمایش گذاشت.

اینجانب شهادت مجاهدان سرافراز جبهه مقابله با استکبار شهید محمدرضا زاهدی که از فرماندهان اسبق لشکر عملیاتی ۱۶ قدس گیلان بودند،شهید والامقام محمدهادی حاجی رحیمی و دیگر شهدای والامقام این حادثه را محضر قطب عالم امکان و بشریت حضرت حجت بن الحسن(عج)، رهبر معظم انقلاب اسلامی و خدمت خانواده و همرزمان ایشان، ملت ولایتمدار ایران اسلامی و بالأخص مردم شهیدپرور استان گیلان تسلیت و به ارواح بلند آن شهیدان والامقام تبریک می‌گویم.

بدون تردید ریختن خون پاک این شهدای والامقام نه تنها خللی در عزم مردم شریف ایران اسلامی ایجاد نمی‌نماید، بلکه عزم همگان در تلاش و مجاهدت به منظور اعتلای ایران اسلامی تا نابودی نظام سلطه و در رأس آن رژیم سفاک صهیونیستی را بیش از پیش استوار خواهد نمود.

متن پیام اسدالله عباسی، استاندار گیلان به شرح زیر است:

بسم الله القاصم الجبارین

بار دیگر دست خبیث‌ترین شیطان روزگار، رژیم اشغالگر صهیونیستی اسرائیل غاصب و آن آمریکای خون‌خوار، جنایتی دیگر را رقم زد و موجب شهادت یکی از رزمندگان رشید اسلام، سردار شهید محمدرضا زاهدی از فرماندهان جبهه مقاومت و ایثار، از مستشاران نظامی باسابقه سپاه پاسداران قهرمان در سوریه، فرمانده اسبق لشکر ۱۶ قدس گیلان و از همرزمان شفیق سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی و تعدادی از یاران و همرزمان ایشان سرتیپ پاسدار محمدهادی حاجی رحیمی از فرماندهان، پیشکسوتان و جانبازان سرافراز دفاع مقدس و مستشاران نظامی ارشد ایران در سوریه و ۵ تن از افسران همراه آنان شهید حسین امان اللهی، شهید سیدمهدی جلالتی، شهید محسن صداقت، شهید علی آقا بابایی و شهیدسید علی صالحی روزبهانی شد.

امروز امنیت ملت بزرگ و سرافراز ایران اسلامی مرهون جهاد خالصانه و صادقانه سرداران بزرگ و همرزمان آنهاست و بی شک، شهادت این عزیزان نه تنها پایان راه نیست بلکه آغازی ارزشمند و رویشی خدایی در جبهه مقاومت و دفاع از مظلومان عالم است و قطع یقین رژیم غاصب صهیونیستی تاوان این جنایت را خواهد داد.

اینجانب ضمن عرض تبریک و تسلیت شهادت سردار محمدرضا زاهدی و همرزمانشان به پیشگاه حضرت بقیه‌الله الاعظم، رهبر معظم انقلاب اسلامی، خانواده محترم شهید بزرگوار و دوستان، برای آنان صبر جمیل و اجر جزیل و برای روح متعالی ایشان رحمت و علو درجات را از درگاه خداوند رحمان مسئلت داشته، این اقدام جنایتکارانه رژیم جعلی صهیونیستی به سرکردگی آمریکا را شدیداً محکوم می‌نمایم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha