سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۸ شوال ۱۴۴۵ | May 7, 2024
محمود گبرلو منتقد سینما و تلویزیون

حوزه/ محمود گبرلو منتقد سینما و تلویزیون همزمان با دوازدهمین شب از سی‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از بخش‌های مختلف این نمایشگاه بازدید کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، محمود گبرلو منتقد سینما و تلویزیون همزمان با دوازدهمین شب از سی‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از بخش‌های مختلف این نمایشگاه بازدید کرد.

این مجری تلویزیونی ساعتی پس از افطار در سی‌ویکمین نمایشگاه قرآن کریم حضور یافت و از نزدیک بخش‌های مختلف را بازدید و با مسئولین بخش‌های مختلف قرآنی گفتگو کرد.

گبرلو در گفتگویی اظهار داشت: معمولا هرسال از نمایشگاه قرآن دیدن می‌کنم، هم علاقه شخصی‌ام هست و هم از بُعد تخصصی رصد می‌کنم تا ببینم متولیان، ارگان ها، نهادها و تشکیلاتی که موظف به ترویج مفاهیم قرآنی هستند چقدر از لحاظ تکنولوژی‌های روز و مدرن برای انتقال مفاهیم قرآن به مخاطبین خود پیشرفت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه در دنیایی زندگی می‌کنیم که به آرامی سیستم انتشار مکتوب کمرنگ‌تر شده است و در ازای آن تکنولوژی‌های روز جایگزین می‌شود، ادامه داد: غرفه‌ها را که رصد کردم حدود ۷۰ درصد غرفه‌ها در مسیر انتشار مکتوب سیر می‌کنند که از نظر کیفیت بالا هستند. در گذشته کتاب‌های قطور و سنگین قرآنی را داشتیم که حمل آن‌ها دشوار بود، اما اکنون کاغذهای نازک و ظریف و کامپیوتری آمده که حمل و نقل آن راحت شده است. برنامه‌های نرم افزاری قرآنی هم به وفور در نمایشگاه دیده می‌شود.

این منتقد سینما و تلویزیون گفت: به عنوان کسی که در عرصه هنر، سینما و تلویزیون هستم جای غرفه‌هایی مثل غرفه‌های سینمایی، رادیویی و تلویزیونی در نمایشگاه قرآن خالی است. تلویزیون ما که نماینده رسمی نظام جمهوری برای انتقال مفاهیم قرآنی عمل می‌کند، یک غرفه نیاز دارد تا تولیدات قرآنی خود را به مخاطبین ارائه کند.

وی افزود: نکته خیلی مهمتر این است که جایگاه تولید فیلم‌های سینمایی قرآنی در نمایشگاه خالی است. وقتی ما این همه ارگان، نهاد و سازمان داریم که موظفند و تلاش می‌کنند مثلا در عرصه دفاع مقدس تولید گسترده دارند، چرا ما درباره داستان‌ها و مفاهیم قرآنی، فیلم‌های سینمایی قرآنی نداشته باشیم.

گفتنی است؛ سی و یکمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با شعار «می‌خوانمت» از یکم تا چهاردهم فروردین‌ماه در مصلای امام خمینی (ره) هر روز از ساعت ۱۷ تا ۳۰ دقیقه بامداد پذیرای علاقه‌مندان به قرآن کریم خواهد بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha