شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
حجت الاسلام مجتبی کوچک زاده- مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی اصفهان

حوزه/ مدیر اجرایی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان گفت: از آنجا که مقدرات یکساله ی همه ی موجودات در شب قدر به دست واسطه ی فیض الهی، حضرت ولیعصر دریافت می‌شود، لذا ما باید ارتباطاتمان را با آن حضرت بیشتر کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین مجتبی کوچک زاده در گفتگو با خبرگزاری حوزه در اصفهان در رابطه با فضیلت شب های قدر بیان کرد: شب قدر به معنای شب اندازه گیری، شب منزلت و شب رقم زدن مقدرات یکساله ی انسان است، که آن را به واسطه ی انسان کامل حضرت ولیعصر (عج) به دست انسان می رساند.

وی با بیان اینکه لذا هر کس بخواهد مقدراتش بهتر و کاملتر در شب های قدر رقم بخورد باید رابطه اش را با واسطه ی فیض الهی حضرت ولیعصر (عج ) محکم تر و بیش تر کند، گفت: شب قدر شب انسان کامل یعنی امام زمان (عج) است.

مدیر اجرایی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان با اشاره به آیه ی " لیله الْقَدْرِ خَیْر مِنْ أَلْفِ شَهْرٍ" افزود:شب قدر از هزار ماه بهتر است اگر ما عملی را در شب قدر انجام دهیم ارزش آن از هزار ماه بالاتر است، پس باید توجه داشته باشیم در شب قدر با اعمال مختلف عبادات فردی و جمعی مثل خیرات، خمس و صله ی ارحام که در راس آن پدر و مادر هستند، انجام دهیم و رابطه مان را با خلق خدا بهتر کنیم.

کارشناس مذهبی خاطر نشان کرد: مذاکرات علمی، کارهای ارشادی، جهاد تبیین که از سفارشات مقام معظم رهبری است را حتما در شب های قدر انجام دهیم و مکر دشمنان داخلی و خارجی را برای مردم بازگو کنیم و آنها را هوشیار سازیم تا در مقابل توطئه ها بصیرت داشته باشندو با آنها مبارزه کنند.

حجت الاسلام و المسلمین کوچک زاده تصریح کرد: شب قدر شبی است که باید به محرومان، یتیمان و بیوه زنان رسیدگی شود و برای مظلومان عالم مخصوصا غزه و فلسطین و یمن که توسط دشمنان در خاک و خون آغشته هستند دعا کنیم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار که بهترین دعا در این شب چه دعایی است، پاسخ داد:بر طبق روایات افضل دعاها در این شب، دعا برای عاقبت بخیری خود و دیگران است، اگر ما به اندازه ی یک دعا در دنیا فرصت داشته باشیم، بهترین دعا برای عاقبت بخیری است و همچنین دعا در حق دیگران که موجب استجابت دعای خود نیز می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha