سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
کد خبر: 1147539
۱۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۰
قدس

حوزه/ قدس مقدس است؛ چرا که ظهور انبیاء، گسترش ادیان الهی، محل عروج پیامبر اسلام و قبله نخستین مسلمانان در فلسطین بوده است. این همه افتخار، برای دشمن سنگین و غیر قابل قبول است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، سرکار خانم مخدره چمن خواه در مطلبی با موضوع روز قدس آورده است:

۱] قدس مقدس است؛ چرا که ظهور انبیاء، گسترش ادیان الهی، محل عروج پیامبر اسلام و قبله نخستین مسلمانان در فلسطین بوده است. این همه افتخار، برای دشمن سنگین و غیر قابل قبول است. اسرائیل و همدستانش، سالیان سال است که درصدد پاک کردن نام شریف فلسطین ازنقشه‌ی جهان هستند؛ اما با همه‌ی تلاشهای مذبوحانه‌شان، نتوانسته‌اند به اهداف شوم و خبیث‌شان برسند. امروزه شاهدیم که با تقویت ایمان و باور و استقامت و اقتدار فلسطینیان، فلسطین نزد مردم جهان، محبوب‌تر و اسرائیل غاصب، منفورتر می‌شود. به‌گونه‌ای که هر روز و ساعت و در همه ‌جای دنیا و نه فقط کشورهای مسلمان، همه فریاد آزادی قدس و حق‌طلبی مردم فلسطین را سر داده‌اند.


۲] برای اولین بار، امام خمینی(رحمةالله‌علیه) در تاریخ ۲۶ مرداد ۵۸ فرمودند: «اسرائیل باید از صحنه روزگار محو شود».(صحیفه امام جلد ۱۶ صفحه ۴۹۰). امام راحل، با رسالت پیامبرگونه‌اش می‌دانست که اتحاد امت اسلام در سراسر دنیا، راه مقابله با رژیم جعلی و منحوس اسرائیل است. ایشان جهان اسلام را دعوت به قیامی همگانی برای اعلام برائت و مبارزه علیه رژیم غاصب اسرائیل کردند و در پیامی چنین فرمودند: «روز قدس یک روز جهانی است، روزی نیست که فقط اختصاص به قدس داشته باشد. روز مقابله مستضعفین با مستکبرین است. روز مقابله ملت‌هایی است که زیر فشار ظلم آمریکا و غیر آمریکا بودند، در مقابل ابر قدرت‌هاست». (صحیفه امام جلد ۱۹ صفحه ۲۷۶)


۳] امام بزرگوار برای مهم جلوه‌دادن مسئله فلسطین و خباثت اسرائیل در پیامی مهم، خطر اسرائیل غاصب را اینگونه بیان کردند.
«بسم‌اللَّه‌الرحمن‌الرحیم‏
من در طی سالیان دراز، خطر اسرائیل غاصب را گوشزد مسلمین نمودم، که اکنون این روزها به حملات وحشیانه‌ی خود به برادران و خواهران فلسطینی، شدت بخشیده‌است، و به‌ویژه در جنوب لبنان به قصد نابودی مبارزان فلسطینی، پیاپی خانه و کاشانه‌ی ایشان را بمباران می‏کند. من از عموم مسلمانان جهان و دولت‌های اسلامی می‏خواهم که برای کوتاه‌کردن دست این غاصب و پشتیبانان آن، به هم بپیوندند و جمیع مسلمانان جهان را دعوت می‏کنم، آخرین جمعه‌ی ماه مبارک رمضان را که از ایام قدر است، و می‏تواند تعیین‏کننده‌ی سرنوشت مردم فلسطین نیز باشد، به عنوان «روز قدس» انتخاب، و طی مراسمی همبستگی بین‌المللی مسلمانان را در حمایت از حقوق قانونی مردم مسلمان اعلام نمایند. از خداوند متعال پیروزی مسلمانان را بر اهل کفر خواستارم. والسلام علیکم و رحمة‌اللَّه و برکاته.» (روح‌اللَّه‌ الموسوی ‌الخمینی صحیفه امام، ج‏۹، ص: ۲۶۷)

۴] فلسطین و رخدادهای آن در چندین ماه گذشته، مرکز توجهات رسانه‌ها و افکار عمومی دنیا قرار گرفته است و ما هر روز شاهد تظاهرات مردم از کشورهای مختلف از جمله آمریکا و اروپا علیه رژیم جعلی و کودک‌کش اسرائیل هستیم. این رویدادها می‌تواند نشانه‌ای از شکل‌گیری تحولات در فلسطین، منطقه و جهان باشد. این تحولات در عرصه‌ی افکار عمومی فراتر
از اعتراضات ضد صهیونیستی امت اسلامی است. اقدامات استراتژیک و مهم از سوی محور مقاومت در پاسخ به تجاوزات رژیم غاصب و کودک‌کش صهیونیستی، نشان از تحولات قابل توجهی در منطقه و تغییر آینده جهان است.

۵] به فضل خداوند، موج اسلام گرایی و دفاع از مظلوم در کل کره خاکی بیشتر از پیش شده است و ان‌شاءالله این بیداری اسلامی، ما را به ظهور نزدیک خواهد کرد؛ چراکه حکیم فرزانه انقلاب در سومین کنفرانس بین المللی قدس با اشاره به شکست تلاش چندین ساله آمریکا و انگلیس و صهیونیست‌ها، برای محو کردن نام فلسطین از نقشه جهان، افزودند:«...امروز همه‌ی دنیای اسلام باید قضیه‌ی فلسطین را قضیه‌ی خود بداند؛ این، کلید رمز آلودی است که درهای فرج به روی امت اسلامی می‌گشاید. فلسطین باید به ملت فلسطین برگردد و دولت واحد فلسطینی به انتخاب همه‌ی فلسطینیان سراسر کشور خود را اداره کند.»
(بیانات در آغاز به کار سومین کنفرانس بین‌المللی قدس و حمایت از حقوق مردم فلسطین ۲۵ فروردین ۱۳۸۵)


ای قدس! ظفر نزدیک است.
مقاوم باش! ظهور نزدیک است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha