چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
آذین

حوزه / یک منتقد سینما گفت: سریال «رستگاری» با توجه به پیامی که در خود نهان دارد برای پخش در ماه مبارک بسیار مقبول است.

جبار آذین، منتقد و کارشناس سینما در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه با بیان اینکه «رستگاری» سریالی مناسب برای ایام ماه مبارک است، گفت: سالها بود که دیگر سریال‌هایی ماورایی در تلویزیون تولید نمی‌شد برای همین «رستگاری» توانست تا حد لزوم این کمبود را پوشش دهد. از نگاه من این مجموعه به لحاظ مضمون و ساختار اثری قابل قبول است؛ اثری که توانسته تناسب خوبی با ماه رمضان ایجاد کند.

وی افزود: مسعود ده‌نمکی، کارگردان «رستگاری» به پشتوانه سالها نوشتن و فیلمسازی در سینما و تلویزیون به آدمی با تجربه در این حوزه تبدیل شده است. برای همین در آثار وی یک نوع پختگی به خوبی قابل اعیان است هرچند همانند هر فیلمسازی در کارش نقاط ضعف هم وجود دارد. این سریال در زمان بسیار خوبی روی آنتن رفت و فضا در ماه رمضان به گونه‌ای است که مردم بیشتر و بهتر پذیرای آثاری هستند که در آنها آموزه‌های دینی و اسلامی تبلیغ می‌شود.

این کارشناس رسانه تصریح کرد: این سریال پیامی آشکار دارد آنهم اینکه به مخاطب می‌گوید اگر خواهان رسیدن به سعادت دنیوی و اخروی هستید از گذرگاهی مهمی باید عبور کنید. برای نمونه توجه و تاکید روی مال حلال و حرام می‌تواند اتفاقات بسیار خوبی را در زندگی هر فرد ایجاد کند. در این کار به مردم گفته می‌شود خداوند ممکن است هر گناهی را ببخشد اما هیچگاه حق‌الناس بخشیده نمی‌شود.

آذین ادامه داد: برای بهتر شدن ساختار این فیلم کارگردان از فن‌آوری روز هم در کارش بهره برده است زیرا تولیداتی که در آنها موضوعات ماورایی مطرح می‌شود نیازمند جلوه‌های ویژه قوی هستند. این مهم به خوبی در «رستگاری» حاصل شده و بر کیفیت فنی کار افزوده است. برای نمونه به تصویرسازی که از برزخ در این سریال صورت می‌گیرد می‌توان این امر را به روشنی مشاهده کرد.

وی با بیان اینکه «رستگاری» قادر است احیاگر تولیدات ماورایی در تلویزیون باشد، گفت: با توجه به کیفیتی که در رستگاری شاهد هستیم معتقدم «رستگاری» قادر است قدمی مهم در جهت افزایش تولیدات ماورایی در رسانه ملی شود. این آثار جدا از داشته‌های بصری که دارد بسیاری از معضلات امروز جامعه را هم مدنظر قرار می‌دهد برای همین نیز مخاطب ان را درک کرده و با اثر ارتباط برقرار می‌کند.

آذین در انتهای سخنانش تصریح کرد: این سریال حرف‌هایی را مطرح می‌کند که نه تنها اقشار مذهبی با آن ارتباط برقرار می‌کنند بلکه دیگر مردم نیز پیام «رستگاری» را درک کرده و آن را می‌پذیرند. در این میان جوانان هم از مضمون سریال استقبال خوبی به عمل آوردند چون حرف و دغدغه آنها در فیلم مطرح می‌شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha