سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
مرتضی مطیعی

حوزه/ مهم ترین اولویت‌های مسئولان استان سمنان در خصوص شاخص‌های جمعیتی در اولین جلسه ستاد جوانی جمعیت و حمایت از خانواده و فرزند آوری استان با حضور نماینده ولی فقیه در استان و استاندار سمنان بررسی شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از سمنان، حجت الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی نماینده ولی فقیه و امام جمعه سمنان در اولین جلسه ستاد جوانی جمعیت و حمایت از خانواده و فرزند آوری استان، با قدردانی از مردم استان و کشور در خصوص حضور دشمن شکن در راهپیمایی روز جهانی قدس رسیدگی جدی به موضوعات فرهنگی در مبحث جوانی جمعیت را خواستار شد و گفت: نگاه عمومی منفی قالب درباره فرزند سوم و بالاتر باید با فعالیت‌های فرهنگی اصلاح شود و در مراکز بهداشتی و درمانی این موضوع بعنوان یک ارزش دیده شود.

وی با تاکید بر هزینه‌های امروز جامعه در بحث فرزند آوری رفع دغدغه‌های مردم در موضوع مسکن و اختصاص زمین مناسب به خانواده‌های واجد شرایط با تسهیلات مناسب و در دسترس را خواستار شد.

سید محمدرضا هاشمی استاندار سمنان نیز در این نشست تلاش بیشتر مسئولان استان درباره ارتقاء شاخص‌های جمعیتی را خواستار شد و تصریح کرد: طبق اخرین امار استان سمنان از نظر وضعیت طلاق افزایشی، ازدواج و فرزند آوری کاهشی است.

تقویت نهادهای مشاوره ای، پیگیری برای تبیین تسهیلات و خدمات و قوانین و مقررات حمایت از خانواده، جلوگیری از رویه‌های نادرست فرهنگی درباره خانواده‌های پر جمعیت از دیگر مباحث این نشست بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha