سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
اهواز

حوزه/ کارگاه آموزش کنشگری و تربیت مبلغ جمعیت و فرزندآوری در مدرسه علمیه فاطمه المعصومه(س) اهواز برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اهواز، کارگاه آموزش کنشگری و تربیت مبلغ جمعیت و فرزندآوری در مدرسه علمیه فاطمه المعصومه (س) اهواز برگزار شد.

در این کارگاه که با حضور اساتید، کادر و طلاب مدرسه علمیه فاطمه معصومه (س) اهواز برگزار شد، خانم دکتر رویوران گفت: میزان جمعیت در طول تاریخ بشری، همواره مورد بحث بوده است چرا که جمعیت بر مسائلی چون نشاط اجتماعی ـ اقتصادی، اقتدار سیاسی وشکل گیری نظام های اخلاقی و تربیتی موثر است.

وی با بیان اینکه مسأله جمعیت، موضوعی فردی نیست، عنوان کرد: کمیت و کیفیت جمعیت، موثر بر زندگی جامعه و افراد است. جمعیت رگ حیات یک جامعه بوده و پویایی و جوان بودن آن امری کاملا مطلوب برای جوامع است و یکی از معرف های ملت ها تعداد و میزان جمعیت آن هاست.

دکتر رویوران افزود: افراد و نیز مسئولان یک اجتماع وظیفه تاثیرگذاری و سیاست گذاری بر روی جامعه و در نتیجه افراد را دارند که باید پیرامون این موضوع که موثر بر زندگی دنیوی و اخروی آن ها است تصمیم گیری کنند. اما آنچه که در موضوع کمیت و کیفیت جمعیت ضروری به نظر می رسد توجه به نگاه دینی و برگرفته از قرآن و احادیث در این مساله است.

وی گفت: باید همه آنچه که در مورد تحدید نسل، افزایش جمعیت و کنترل آن چه در ابعاد فردی و چه در ابعاد اجتماعی مطرح می شود و نیز شعارهایی مانند فرزند بیشتر زندگی شادتر با دریافت دیدگاه اسلام نسبت به جمعیت، بررسی شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha