چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
کد خبر: 1149591
۲۶ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۵
ماهوتیان

حوزه / معاون فرهنگی مدرسه علمیه ریحانه الرسول (س) قشم گفت: مبلغین در امر تبلیغ هرچه بیشتر از محتوای قرآن استفاده کنند، اثرگذار و موفق‌تر هستند.

مریم ماهوتیان معاون فرهنگی مدرسه علمیه ریحانه الرسول (س) قشم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از هرمزگان، با اشاره به آیه ۶۷ سوره مائده" یأَیُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ مَا أُنْزِلَ إِلَیْکَ مِنْ رَبِّکَ وَإِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَمَا بَلَّغْتَ رِسَالَتَهُ وَاللَّهُ یَعْصِمُکَ مِنَ النَّاسِ إِنَّ اللَّهَ لَا یَهْدِی الْقَوْمَ الْکَافِرِینَ"، اظهار داشت: همه پیامبران برانگیخته شدند تا محتوای قرآن را به مردم ابلاغ کنند.

وی با اشاره به اینکه حوزه‌های علمیه خواهران نیز وظیفه تبلیغ این محتوا را دارند، گفت: مبلغین در امر تبلیغ هرچه بیشتر از محتوای قرآن استفاده کنند اثرگذار و موفق‌تر هستند، چرا که ما در ماه رمضان شاهد این اثرگذاری بودیم.

وی با بیان این که امسال به منظور تبیین دقیق مفاهیم قرآن، پشتیبانی و راهنمایی مبلغین، کتاب" طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن" در دستور کار قرار گرفت، یادآور شد: مبلغین مدرسه علمیه ریحانه الرسول(س) در جزیره قشم بعد از ساماندهی و ارائه محتوا به دو گروه تقسیم شدند، یک گروه عملیات طرح مسطورا را در مساجد و محافل مذهبی برگزاری کردند و یک گروه دیگر از مبلغین نیز عملیات طرح "انسان با مسئولیت" را به عهده گرفتند که الحمدالله هر دو گروه به نحو احسن و با حضور حداکثری، همکاری لازم را در برگزاری برنامه‌ها اجرایی داشتند.

معاون فرهنگی مدرسه علمیه ریحانه الرسول(س) قشم تصریح کرد: مبلغین طرح عملیات "انسان با مسئولیت" با محوریت امربه معروف و نهی از منکر در طی سال فعالیت خود را به صورت مستمر در سطح شهر ادامه می‌دهند که این فعالیت‌های تبلیغی علاوه بر سطح شهرستان قشم، در روستاها نیز پوشش داده شد.

وی با اشاره به اینکه با همت مبلغین خواهر باید یک تشکل قوی تبلیغی ایجاد و با برنامه‌ریزی هدفمند و منسجم وارد میدان شود، اظهار کرد: برنامه‌های عملیاتی قوی جهت نقش آفرینی در جهاد عظیم این روزگار، که همان جهاد تبیین است در طول سال‌ برگزار گردد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha