سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
مریم فتحی اصل

حوزه/ دبیر ستاد راهبری حجاب و عفاف حوزه علمیه گفت: ستاد راهبری عفاف و حجاب حوزه‌های علمیه از تمامی نهادهای امنیتی و فرهنگی، به خصوص نیروی انتظامی که مورد هجمه های شدید دشمن واقع شده‌اند و با مظلومیت اجرای امر می‌کنند تشکر کرده و در خواست می‌کند بعد از این با توجه به شأن مردم با جدیت تمام در برابر بی قانونی و هنجار شکنی بایستند.

مریم فتحی اصل در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه عنوان کرد: بیش از چهل سال از انقلاب اسلامی سپری می‌شود و انقلاب اسلامی تقابل های حق و باطل بسیاری را پشت سر گذاشته است، تقابل‌هایی که غربی‌ها و حامیانش روز به روز بر آن دمیده و عرصه را برای زندگی مردم ایران تنگ کردند، اما با این وجود ما مشاهده کردیم که در تمامی عرصه‌ها نه تنها به جایگاه رفیعی رسیدیم بلکه دست‌گیر برخی کشورها نیز هستیم. با این وجود دشمن ذره‌ای از ترورهای فکری، روانی و نظامی خود نکاسته و هر شب با خیال نابودی ایران سر بر بالین می‌گذارد.

وی اضافه کرد: در میدان‌ چالش های ایجاد شده توسط دشمن، مسئله‌ای که به صورت کلان حکومت اسلامی را با دشمن مواجه کرده مسئله حجاب است، به طوری که به گفته معاندین، حجاب بهانه‌ای برای سرنگونی نظام اسلامی و ایران عزیز است.

دبیر ستاد راهبری حجاب و عفاف حوزه علمیه گفت: قوه عاقله نظام اسلامی، کشف حجاب را حرام شرعی دانسته است تا از دایره گزاره دینی خارج نشود و از سوی دیگر با حرام سیاسی دانستن آن، ظهور گیری اجتماعی کرده است و زن را در موضع کنش‌گری سیاسی قرار داده است، تا جامعه آگاه شود صرفا صحبت چند تار مو نیست، بلکه دعوا بر سر «سیاست»، « تمامیت اسلام» و «حاکمیت دینی» است و همه این مسائل را در بلوای «زن، زندگی، آزادی» دیدیم که به بهانه حجاب «جامعه و نظام اسلامی» مورد هدف قرار گرفته بود.

وی بیان کرد: در این عرصه بعد از جایگاه حاکمیت و حکمرانی، تمامی نهادهای مربوطه و دستگاه‌های مرتبط باید سیاست ها و مشی خود را نسبت به این مسئله آشکار کنند و دستگاه‌های فرهنگی هم به وظایف خودشان عمل کنند و قانون پشتیبان این دستگاه‌ها باشد.

کنشگر حوزه حجاب و رسانه اظهار کرد: در این راستا ستاد راهبری عفاف و حجاب حوزه‌های علمیه از تمامی نهادهای امنیتی و فرهنگی، به خصوص نیروی انتظامی که مورد هجمه های شدید دشمن واقع شده‌اند و با مظلومیت اجرای امر می‌کنند تشکر کرده و در خواست می‌کند بعد از این با توجه به شأن مردم با جدیت تمام در برابر بی قانونی و هنجار شکنی بایستند.

وی یادآور شد: همانطور که از پیام‌های ارسالی مردم به نهادها و ارگان‌ها و مطالبات مردمی نسبت به رعایت حریم مشخص است مردم در این امر همراه خواهند بود و اگر پشتکار و جدیت مسئولین را ببینند در اجرایی شدن قانونی که پشتوانه آن شرع است مشارکت خواهند نمود.

فتحی اصل افزود: در کنار اجرای قانون، قانونی که با حمایت و رأی نمایندگان مجلس به تصویب رسیده باید اجرا شود و در عین حال از مرزبانان فکر و اندیشه و روشنفکران معتدل که مشی مشهود خود را در راستای ایران دوستی و دین مداری ثابت کرده‌اند و مقبولیت اجتماعی دارند انتظار می‌رود حجاب که هم امری قانونی و هم الهی است را با قلم، نطق و اندیشه خود تبیین کنند و مانع شوند که حجاب به عرصه غیبت رفته و بی عفتی و هنجار شکنی عادی شود و در کنار آن با بررسی قوانین به خلأهای قانونی در چهارچوب شرع بپردازند.

وی در مورد نقش آفرینی حوزه و حوزویان گفت: یکی از وظایف اصلی حوزه کنش‌گری فعال در حوزه عفاف و حجاب است که در این امر حوزه و روحانیت باید با گره زدن عقلانیت دینی با مسائل عرفی و قانونی، جامعه را به سمت معنویت سوق دهد و در این حوزه کنش‌گری فعالی داشته باشد البته ستاد راهبری عفاف و حجاب حوزه‌های علمیه با شناسایی ظرفیت‌های موجود در حوزه‌ علمیه در صدد شبکه سازی و تشکیل قرارگاه حوزوی عفاف و حجاب است که اسناد آن تدوین شده و امسال اقداماتی خواهیم داشت.

دبیر ستاد راهبری حجاب و عفاف حوزه علمیه با تاکید بر اینکه همه اقشار باید تلاش کنند تا قداست عفاف و حجاب حفظ شود تا جامعه‌ای سالم داشته باشیم، یادآور شد: اسلام یک دین اجتماعی است و تمامی مسائل اجتماعی آن به همه‌ مردم مربوط است. ما همانطور که نسبت به دزدی از خانه همسایه واکنش نشان می دهیم باید برای دزدان اعتقاد و اندیشه‌ مردم نیز کنش‌گری خاص خودش را داشته باشیم؛ زیرا مفقودی اندیشه می‌تواند به مراتب سنگین‌تر از دزدی اموال باشد.

وی اظهار کرد: مسئله زیست عفیفانه در زیر سایه‌ حجابِ معقول و جامعه سالم، امری است که همه ما صحت آن را تصدیق می‌کنیم اما گاهی با لجبازی ها و بچه بازی‌ها می‌خواهیم مسائلی را با این موارد خلط کنیم. اعتراض و انتقاد حق مسلم است، اما روش و منش خودش را می طلبند. قهر کردن، بی حجابی و... روش خوبی برای مقابله با گرانی و مشکلات نیست همه ما مسئولیت اجتماعی داریم که در راستای رشد جامعه ‌ای که فردا فرزندمان صاحب آن خواهند بود تلاش کنیم.

فتحی اصل تاکید کرد: همه باید نسبت به طرح کشوری مسئله حجاب منعطف بوده و همکاری لازم را انجام دهیم و اهتمام به امور قانون، یقینا زندگی منسجم، منظم و ساختار مند را در بر خواهد داشت و بهترین اعمال عمل به قانون است که جامعه را هدفمند می سازد.

وی عنوان کرد: با همراهی همه اقشار جامعه می‌توان همه چالش‌های موجود را رفع کرد و زمینه‌ساز تحقق تمدن نوین اسلامی بود و نباید فقط به اجرای قانون توسط یک نهاد اکتفا کرد بلکه باید در اجرای قانون و نظارت بر اجرا همراهی کرده و قوانین و دستورالعمل های مناسبی تدوین و اجرایی نموده و در کنار بحث قانونی از مکمل آن یعنی کار فرهنگی انجام شود و به مرور، قانون پشتوانه فرهنگ کشور و تقویت کننده کار فرهنگی باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha