دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
جامعه روحانیت شیراز

حوزه/ در جلسه جامعه روحانیت شیراز که با حضور نماینده آیت الله سیستانی برگزار شد، بر لزوم حمایت و تقویت ظرفیت‌های حوزه علمیه فارس تأکید شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از شیراز، جلسه جامعه روحانیت شیراز روز گذشته با حضور نماینده آیت الله سیستانی در مجتمع قدوسی دادگستری فارس برگزار شد.

آیت الله سید علی اصغر دستغیب رئیس جامعه روحانیت شیراز در این جلسه، سعه صدر را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: یکی از موارد بسیار حائز اهمیت در اسلام سعه صدر می‌باشد و لازمه امر تبلیغ است.

وی افزود: سعه صدر موجب ارتباط با جامعه می‌شود، باید ارتباط خوب و حسنه را با مردم ترجیح دهیم.

حجت الاسلام حسن قانع مدیرکل تبلیغات فارس نیز در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های این استان، یادآور شد: فارس از جهت تولید علم و فرهنگ از یک حاصلخیزی برخوردار است.

وی بیان کرد: در کنار ظرفیت تولید علم و فرهنگ به هر حال مسائل مختلفی ممکن است به صورت حواشی پدید بیاید که فکر پلید جریان انحرافی به این سمت سوق پیدا کند، لذا از این رو تقاضا داریم ظرفیت حوزوی استان فارس که در زمان حاضر از مرجعیت عالی برخوردار است و هم در گذشته نمایندگان علمی داشته، مورد حمایت قرار گیرد و ظرفیت‌های تخصصی حوزه‌ علمیه نیز مورد توجه باشد.

مدیرکل تبلیغات فارس تصریح کرد: البته استان فارس دارای حواشی ماننده نحله‌های فکری بوده که این استان را تبدیل به خاستگاه برخی جریانات فکری انحرافی کرده و سبب شده شاهد تحولات ضد فرهنگی از استان فارس در سطح کشور باشیم.

وی خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت‌های استان فارس در بخش فرهنگی و حوزوی صبانت کنیم، از این رو لازم است زیرساخت تولید علم و توانمند سازی شبکه‌های روحانیت برای مقابله با نحله‌ها را تقویت کنیم.

حجت الاسلام عادل حاجی پور مدیر نمایندگی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه فارس هم در ادامه ضمن تبریک عملیات وعده صادق، عنوان کرد: یکی از ظرفیت‌های پیشران، ظرفیت حوزه‌های علمیه است.

وی تصریح کرد: پس از هجمه در بخش فضای جنگ روانی و شناختی، هجمه علمیه روحانیت است که باید از آن صیانت شود.

مدیر نمایندگی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه فارس، ابراز کرد: در خصوص تبلیغ تخصصی نیز ظرفیت‌های حوزوی باید مورد توجه قرار گیرد، تبلیغ اولویت قطعی حوزه است که مورد توجه مقام معظم رهبری نیز قرار گرفته، از این رو باید مانع زدایی شود.

حجت الاسلام والمسلمین عبدالرضا محمودی مدیر حوزه علمیه فارس هم در این نشست اظهار کرد: تلاش ما در حوزه استان، این است که ظرفیت کلان سلف صالح را احیا کنیم.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به سیره حوزه تشیع که اتکا به مرجعیت دارد، تلاش بر این است مجددا درس خارج‌ها را برگزار کنیم.

مدیر حوزه علمیه فارس با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۵ درس خارج در استان برگزار می‌شود، یادآور شد: فعلا درس خارج آیت الله دستغیب مجوز دارد، اما امیدواریم بتوانیم مجوزهای بیشتری بگیریم و از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

انتهای پیام. /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha