چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
حجت‌الاسلام دیانی

حوزه/ مسئول راویان جبهه مقاومت گفت: جهانی شدن تفکر مقاومت امروز در فلسطین و غزه با قریب به گذشت ۱۴۰ روز و بالغ بر ۳۰ هزار نفر شهید ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت‌الاسلام علی دیانی، مسئول راویان جبهه مقاومت کشوری شامگاه ۲۹ فرودین‌ماه در یادواره بزرگداشت شهدای دریادلان استکبارستیز خلیج فارس در شهر تخت روستای سرخاء پایین برگزار شد، اظهار داشت: شهید، زنده همیشه تاریخ و مشعل هدایت و مظهر امید و فضیلت و تقوا، که از خاک لطف تو سر بر فلک کشیده است.

وی افزود: خدواند متعال درباره ایثار مجاهد حضرت علی علیه السلام در لیله المبیت فرمود: «وَمِنَ النَّاسِ مَن یَشْرِی نَفْسَهُ ابْتِغَاء مَرْضَاتِ اللّهِ وَاللّهُ رَؤُوفٌ بِالْعِبَاد» (بقره/۲۰۷) و در بین مردم کسی است که جان خویش را برای رضای پروردگار می فروشد، و خداوند نسبت به بندگانش مهربان است»، وقتی پیامبر اکرم(ص) فرمودند: که علی جان در بستر من بخواب تا من از مقابل چشم کفار گذر کنم و آنها ندانند که من در بستر نیستم حضرت نپرسید من زنده میمانم یا نه ؟ فقط تنها چیزی که سوال کرد آیا دین خدا باقی می ماند؟

این کارشناس مذهبی گفت: شهید مهدی زین الدین در سخنرانی خود برای بسیجیان می گوید خدایا ما برای جانی که در راه تو تقدیم می کنیم حتی بهشت را هم نمی خواهیم، بلکه فقط اسلام را سربلند کنیم.

حجت‌الاسلام دیانی ادامه داد: شهیدان اسد الله رییسی و اسحاق دارا و همه شهیدان عزیز انقلاب اسلامی و بویژه شهدای این دیار و همه شهدای نظام اسلامی و پیروی مکتب نورانی امیر المومنین اوج عالم را فتح کردند و پیامبر (ص) هدیه ای را برای این عالم آورد بنام شهادت که دیگر برتر از آن در عالم وجود ندارد.

وی اظهار کرد: امام خمینی(ره) فرمودند: شهادت اوج کمال انسان است و شاید پیروزی و فتح برای فرزندان و خانواده های شهدا خیلی لذت بخش تر است که همه مردم ایران امروز فرزندان، مادران، پدران، خواهران شهدا هستند نه کسانی که رابطه خونی دارند بلکه خانواده ایمانی این شهدا مردم غزه، فلسطین، لبنان، یمن و سوریه عراق و بسیاری از کشورهای اسلامی هستند که از اقصا نقاط دنیا آماده مبارزه با آمریکا هستند.

سخنران یادواره شهید گفت: شهدا برای دیگران و پشت سر خود عزت را به ارث گذاشتن، وقتی اولین شهیده عالم حضرت زهرا(س) در پشت در خانه او را از جمعیتی که جمع شده بودند ترساندن، یک جمله طوفانی دارد و آن جمله مانور حضرت برای برای دفاع از ولایت و برای حمله به دشمن است، که فرمود: آیا به حزب شیطانیتان من را می ترسانید؟

حجت‌الاسلام دیانی عنوان کرد: شجاعت رفتن در دل آتش از حضرت ابراهیم علیه السلام شروع شد ولی در ابراهیم همت خاتمه پیدا نکرد، حاج ابراهیم همتی که در دل دریای آتش زد خاتمه گر این شجاعت نبود.

وی تصریح کرد: آن روزی که سربازان اسلام در خلیج فارس در قایق های تندور به سمت سکوها در حرکت بودند، شاید همه دنیا از آمریکا می ترسیدند، آمریکایی که با جسارت سکوی های سلمان و دیگر سکوها را زده بود و کسی هم فکر نمی کرد کسی در مقابل آنها بایستد، وقتی رزمندگان اسلام با شجاعت داشتند به آن سکو ها حرکت می کردن وقتی هلیکوپتر آمریکایی مورد اصابت قرار گرفتند نترسیدن و عقب نشستند و آن روز تمام اسلام در برابر کفر قرار گرفته بود.

راوی شهدا بیان کرد: پیامبر اسلام (ص) فرمود: بجنگید تا برای فرزندان خود عزت به ارث بگذارید، زمین ایران سال های سال مورد تهاجم دشمنان می گرفت از آذربایجانی که از ایران جدا شد تا بحرین و بسیاری تکه های پاره شده ایران جدا شده شاهد این موضوع است، این زمین نبود که رزمندگان را به میدان کشاند بلکه عشق به خدا بود.

دیانی ادامه داد: برخی از ما سوال می شود که امروز وضعیت اسرائیل چگونه است؟ اسرائیلی که آمریکا برای او طراحی کرده که جاده ابریشم جدید باید از باب المندب رد شود به غزه و مرکز این جاده فلسطین اشغالی، به این نتیجه رسید که مردم غزه باید از سرزمین حذف شوند و رزمندگان مقاومت حماس گفتند اگر بنا است که مردم ما حذف شوند، حذف آنها نباید بدون هزینه باشد. این تفکر مقاومت است.

وی تاکید کرد: اینکه مقام معظم رهبری فرمودند: نظم جدید جهانی سه شاخصه مهم، افول قدرت آمریکا، انتقال قدرت از غرب به شرق عالم و این شرق روسیه و چین نیست، و ما هم به پشتوانه ایران اسلام در مقابل ابر قدرت یکه تاز دنیا ایستاده ایم و سوم جهانی شدن تفکر مقاومت است.

راوی شهدا گفت: این جهانی شدن تفکر مقاومت امروز در فلسطین و غزه قریب به ۱۴۰ روز است ادامه دارد و بالغ بر ۳۰ هزار نفر از مردم به شهادت رسیدند، مردمی که در دنیا اگر چند نفر کشته می شد عزا می گرفتند، امروز رخت سیاه به تن نمی کنند چرا؟ یک روزی این تفکر مقاومت شهدای مانند شهیدان رییسی و دارا و بسیاری از شهدا این سرزمین یاد دادند و مردم که اسراییل را به چالش کشیده اند و رو به اضمحلال و فروپاشی بود حرکت خطای آخر خود را زد و سرعت فروپاشی خود را بیشتر کرد.

دیانی به حرکت جاهلانه به کنسولگری ایران در دمشق اشاره کرد و گفت: امروز اثری از گنبد آهنین، آن همه فریادها و نعره های آمریکا در دنیا نیست، این یعنی افول قدرت آمریکا است. امروز سرعت اضمحلال و فروپاشی اسرائیل با خون بچه های غزه اتفاق می افتد.

وی با بیان اینکه برخی معتقدند که شهادت ثمری ندارد، افزود: امام حسین(ع) حتی قطرات گلوی خون پسر شش ماه خود را نگذاشت به زمین بیفتد و بی ثمر نماند و این حرارت خاموش نشد و شروع کننده هیمنه آمریکای جهان خوار ، ظالم در دنیا، شهید نادر مهدوی، شهید رییسی و اسحاق دارا ، شهدای که در مقابل آمریکا ترس به دل راه ندادن و این حرف امام (ره) بود.

این کارشناس مذهبی ادامه داد: امروز مردم یمن، غزه با بمب های که بر سر آنها ریخته می شود اما از آمریکا نمی ترسند و بچه های که اسم خود را روی دست خود می نویسند که اگر کشته شدند شناسایی شوند و نترسیدن از آمریکا یعنی شروع یک حرکت جدید جهانی و تفکر مقاومت، یعنی تفکر بچه های ما در دوران دفاع مقدس است.

دیانی به حرکت جاهلانه به کنسولگری ایران در دمشق اشاره کرد و گفت: امروز اثری از گنبد آهنین، آن همه فریادها و نعره های آمریکا در دنیا نیست، این یعنی افول قدرت آمریکا است. امروز سرعت اضمحلال و فروپاشی اسرائیل با خون بچه های غزه اتفاق می افتد.

وی با بیان اینکه برخی معتقدند که شهادت ثمری ندارد، افزود: امام حسین (ع) حتی قطرات گلوی خون پسر شش ماه خود را نگذاشت به زمین بیفتد و بی ثمر نماند و این حرارت خاموش نشد و شروع کننده هیمنه آمریکای جهان خوار، ظالم در دنیا، شهید نادر مهدوی، شهید رییسی و اسحاق دارا ، شهدای که در مقابل آمریکا ترس به دل راه ندادن و این حرف امام (ره) بود.

این کارشناس مذهبی ادامه داد: امروز مردم یمن، غزه با بمب های که بر سر آنها ریخته می شود اما از آمریکا نمی ترسند و بچه های که اسم خود را روی دست خود می نویسند که اگر کشته شدند شناسایی شوند و نترسیدن از آمریکا یعنی شروع یک حرکت جدید جهانی و تفکر مقاومت، یعنی تفکر بچه های ما در دوران دفاع مقدس است.

انتهای پیام/ ۳۳۳/۶۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha