چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
وعده صادق

حوزه/ استاد حوزه علمیه خواهران قم به بیان شکست‌های رژیم غاصب صهیونیستی در عملیات وعده صادق پرداخت.

معصومه سیفی کناری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه عنوان کرد: پیروزی و اقتدار جمهوری اسلامی در عرصه بین‌الملل و تحقق وعده صادق نظام مقدس نظام جمهوری اسلامی ایران در تنبیه رژیم جنایت‌کار صهیونیستی و برتری و اعتلای کلمه الله بر نظام کفر و الحاد به خصوص نظام استکباری و وحشی‌گری صهیونیستی را تبریک می‌گویم.

وی اظهار کرد: حملاتی که از جانب جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به تجاوز علنی اسرائیل به کنسولگری سفارت ایران در سوریه رخ داد جان تازه‌ای در روحیه تمامی افراد مقاومت دمید.

استاد حوزه علمیه خواهران قم در رابطه با تأثیرات عملیات وعده صادق در موقعیت و مسائل ژئوپلیتیک منطقه‌ای و تزلزل رژیم غاصب صهیونیستی بیان کرد: به فرموده رهبر معظم انقلاب، رژیم صهیونیستی در طوفان الاقصی شکست غیر قابل ترمیمی را متحمل شد. اما اکنون می‌توان گفت، پایه‌های رژیم صهیونیستی در آن عملیات تا حدودی متزلزل شد؛ اما این شکست اخیر رژیم غاصب اسرائیل، پایه‌های لرزان آنها را در همه ابعاد فرو ریخت.

شکست اول؛ نظامی

وی تصریح کرد: طوفان الاقصی یک عملیات مقتدر و سراسر افتخار بود که با هک سازه‌های اطلاعاتی رژیم منحوس اسرائیل اتفاق افتاد و شاید آنها با ادعای اینکه، از قبل اطلاعی نداشتند، به همین خاطر ضریب دفاعی شان پایین بود، می‌توانستند سرپوشی بر این شکست خود بگذارند؛ اما در عملیات وعده صادق که از جانب نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اتفاق افتاد، آن‌ها آمادگی و اطلاع کامل داشتند و همه دنیا در جریان این قضیه بود.

سیفی کناری ادامه داد: رژیم غاصب صهیونیستی با آمادگی و اطلاعی که داشت، نتوانست از خودش مواظبت کند و با گنبد آهنین و سایر امکانات دفاعی جلوی این حملات را بگیرد به همین خاطر بیان می‌شود که پایه‌های لرزان شده در طوفان الاقصی فرو ریخت.

شکست دوم؛ شکست معامله قرن

وی اضافه کرد: یکی دیگر از پایه‌هایی که در طوفان الاقصی متزلزل شده بود و در عملیات وعده صادق فرو ریخت طرح معامله قرن است. مسئله خلع سلاح غزه و دو دولتی کردن آن منطقه و... نیز زیر سؤال رفت و کاملاً قضیه معامله قرن منتفی شده است؛ زیرا اهدافی که آمریکا در معامله قرن پیشنهاد داده بود و همه تلاش‌هایی که برای مشروعیت بخشیدن به این رژیم غاصب من جمله عادی‌سازی روابط و فرستادن سفیر به کشورهای مختلف کرده بودند، از بین رفت.

مبلغ حوزوی با بیان اینکه رژیم غاصب صهیونیستی ضربه‌پذیر شده و توانایی دفاع از حیطه خودش را هم ندارد، افزود: رهبر معظم انقلاب در ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ فرمودند که معامله قرن قبل از مردن ترامپ خواهد مرد و شما جوانان در بیت‌المقدس نماز خواهید خواند. این جمله رهبر معظم انقلاب جای تدبیر فراوان دارد. اکنون می‌بینیم که معامله قرن با این وعده صادق فرو ریخته و تمام ارکانش و همه تلاش‌هایی که آمریکا و اطرافیانش برای آن کرده بودند از بین رفته است.

شکست سوم؛ رویای آی مِک (IMEC)

وی گفت: رویای آی مِک (IMEC) که به آن کریدور عرب مدیترانه یا عرب مد هم گفته می‌شود پروژه تجاری و زیرساختی بود که قصد داشتند بندرهای هند را به بنادر غرب آسیا و مدیترانه وصل کنند که شامل خطوط راه آهن، لوله، کابل‌های الکتریکی و... می‌شد که در سپتامبر ۲۰۲۳ با حمایت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا راه اندازی شد. در این طرح بنادر هند، امارات متحده عربی، عربستان سعودی، اردن و رژیم صهیونیستی را به اروپا متصل می‌شد.

سیفی کناری اظهار کرد: هدف ظاهری از این طرح، تجارت در بین این کشورها بوده است؛ اما کارشناسان معتقد بودند که طرح آی مک برای تغییر تعادل قدرت در منطقه خاورمیانه و اقیانوس هند در برابر نفوذ چین و قدرت اقتصادی چین، همچنین مشروعیت بخشی به رژیم صهیونیستی است، به همین خاطر آمریکا برای به ثمر نشستن این طرح تلاش فراوانی کرد.

وی بیان کرد: قبل از طوفان الاقصی، دولت هند پیشنهاد اجرای کریدور به اروپا را در اجلاس G۲۰ ارایه کرد و این کریدور قرار بود که عملیاتی شود؛ اما الان به هم خورده است و علت حمایت هند، اردن، قبرس و غیره از اسرائیل این کریدور اقتصادی است.

استاد حوزه علمیه خواهران قم در رابطه با علت از بین رفتن کریدور آی‌مک گفت: عمده اجرای طرح کریدور آی مک از مسیر دریا بوده است که اکنون مسیرهای دریایی اجرای این طرح در دریا توسط یمن و ایران ناامن شده که نمونه اخیر آن توقیف کشتی اخیر اسرائیل، به علت تجاوز رژیم غاصب اسرائیل به خاک ایران است.

شکست چهارم؛ کریدور زنگه زور

وی اظهار کرد: یکی از اهداف مهم رژیم صهیونیستی کریدور زنگه زور بود که این کریدور با محوریت ترکیه و آذربایجان اسرائیل بوده است که با اتفاقاتی که افتاد به زباله دان تاریخ پیوست. کریدور زنگه زور برای این بود که ایران اسلامی را در یک منطقه‌ای قرار بدهند که از هر طرف ایران از فعالیت اقتصادی حذف شود.

سیفی کناری با بیان اینکه کریدورها دو هدف را دنبال می‌کردند، تصریح کرد: حذف ایران از پیمان‌های بزرگ اقتصادی و معاملات جمعی و مشروعیت بخشی به رژیم جعلی اسرائیل با قرار گرفتن در این کریدورها، دو هدفی بود که دنبال می‌شد که با عنایت خداوند شکست خورد.

استاد حوزه علمیه خواهران قم تأکید کرد: از بین رفتن این کریدورها از برکات طوفان الاقصی و وعده صادق بوده است، زیرا عرصه‌ای برای اجرای آن نماند.

شکست پنجم؛ ناکار آمدی پایگاه‌های دریایی حامی اسرائیل

وی افزود: یکی دیگر از مواردی که موازنه قدرت در منطقه را با طوفان الاقصی و وعده صادق بهم زده این است که متأسفانه رژیم منحوس اسرائیل به خاطر اینکه نتوانست غزه را خلع سلاح کند اقداماتی مانند ایجاد پایگاه‌های دریایی برای مسدود سازی راه ها برای منابع غزه کرد.

سیفی کناری ادامه داد: پایگاه برنایس یکی از این پایگاه‌هایی است که توسط امارات در دریای سرخ برای قطع پشتیبانی غزه با حمایت اسرائیل ساخته شد؛ اما به خاطر اینکه منطقه از جهت دریایی زیر سیطره یمن و جمهوری اسلامی ایران است این‌ها نمی‌توانند فعالیت کنند و محاصره غزه نیز در حال از بین رفتن است.

وی با اشاره به آیه «وَمَکَروا وَمَکَرَ اللَّهُ ۖ وَاللَّهُ خَیرُ الماکِرینَ» یادآور شد: یکی دیگر از کارکردهای این پایگاه‌ها ناامن کردن منطقه برای ایران بوده است که به اذن خدا، «یدالله فوق ایدیهم» شد و مناطق دریایی برای همین کشورها ناامن شد.

شکست ششم؛ تغییر موازنه قدرت در جهان و تحقق نظم نوین جهانی

مبلغ حوزوی گفت: یکی دیگر از اثرات عملیات وعده صادق تغییر موازنه قدرت در منطقه خاورمیانه و حتی جهان بوده است. ایران با عملیات وعده صادق نشان داد که از هر کشوری که به خاک ایران تجاوز کند هراس ندارد به فرمایش رهبر معظم انقلاب اگر غلطی از اسرائیل سر بزند جمهوری اسلامی تل‌آویو و حیفا را با خاک یکسان می‌کند. جمهوری اسلامی ایران به رژیم غاصب رحم کرد که فقط به پایگاه‌های نظامی‌شان حمله کرد و به مناطق مردمی، اقتصادی و... حمله نکرد.

عبور از پیچ تاریخی

وی عنوان کرد: ان‌شاءالله وعده صادق سبب می‌شود که از آن پیچ تاریخی در رابطه با نظم جدید جهانی که رهبر معظم انقلاب در دو سال اخیر بارها به آن اشاره کردند عبور کنیم و ما این وعده صادق رو به فال خیر می‌گیریم برای تحقق نظم جدید جهانی که ان‌شاءالله در رأس آن ظهور امام‌زمان (عجل‌الله تعالی فرجه الشریف) است.

اتحاد محور مقاومت

سیفی کناری یادآور شد: از دیگر فوائد و برکات طوفان الاقصی و وعده صادق، اتفاق و اتحاد بیشتر محور مقاومت اسلامی است. محور مقاومت از گذشته تعامل و ارتباط داشتند؛ اما این رویدادها سبب شد که یک اتحاد بیشتری علیه زورگویی‌های رژیم غاصب اسرائیل و آمریکا تشکیل بدهند و به طور منظم‌تر و با پیشرفت چشمگیرتری فعالیت داشته باشند.

عبور محور مقاومت از مرزهای اسلام

وی ادامه داد: محور مقاومت پیشرفت بی‌نظیری در دنیا داشته است توانسته از مرزهای اسلام عبور کرده و به دیگر مرزهای حتی کشورهای غربی برسد که امروزه شاهد اعتراضات مردمی گسترده در اروپا و آمریکا به نفع مردم مظلوم فلسطین هستیم.

استاد حوزه علمیه خواهران قم بیان کرد: یکی از مسائلی که در گسترش تأثیرات محور و فرهنگ مقاومت، کمتر به آن پرداخته می‌شود بیرون کردن نیروهای فرانسه از الجزایر است. کشور الجزایر در چند ماه اخیر توانست نیروهای فرانسه که در جهان دارای قدرت هستند را از کشورش بیرون کند و در عملیات وعده صادق نیز جز اولین کشورهایی بود که به ایران تبریک گفت.

وی یادآور شد: محور مقاومت از مرزهای منطقه خاورمیانه نیز عبور کرده و تقریبا در هر جای دنیا که افراد مخالف استکبار هستند این مخالفت را نشان می‌دهند و این از برکات انقلاب اسلامی ایران و بعد از آن به صورت خاص از برکات طوفان الاقصی و وعده صادق است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha