چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 15, 2024
حضرت آیت الله نوری همدانی

حضرت آیت الله نوری همدانی گفتند: بعضی ها می‌گویند تا وضعیت اقتصادی حل نشود، تا اختلاس حل نشود، تا فلان موضوع حل نشود به حجاب پرداخته نشود؛ بله مکرر درباره اقتصاد و معیشت مردم داد زدیم و نگران زندگی مردم هستیم. برای برطرف شدن ربای خانمان سوز در بانک ها فریاد زدیم، درباره‌ جلوگیری از فساد تذکر دادیم و ادامه‌ می‌دهیم و به همان ترتیب درباره حجاب به شدت‌ حساس هستیم و تذکر درباره بی حجابی طبق قانون و شرع وظیفه است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حضرت آیت الله نوری همدانی در دیدار جمعی از بانوان قرآن پژوه با اشاره به آیات قرآن پیرامون حجاب، اظهار کردند: آنچه مسلم است‌ وجوب حجاب است و باید در جامعه اسلامی به آن عمل شود و از بی‌حجابی به عنوان یک منکر جلوگیری شود

معظم له در ادامه خاطرنشان کردند: همانطور که از خطاب قرآن هم استفاده می شود از امر به پیامبر (صلی الله علیه و آله) که به زنان خود ابلاغ کن؛ مسئولان هم باید از خود کارگزاران و کارمندان خود شروع کنند، قبلا هم گفتم آیا صدا و سیما برای حجاب فرهنگ سازی کرده یا خلاف آن عمل نموده است؟ امروز وضعیت حجاب در ادارات دولتی چگونه است‌؟ آیا نهادهای فرهنگی به وظیفه خود عمل کرده و موضوع حجاب را فرهنگسازی نموده و توانسته اند به این همه هجمه در فضای مجازی در این باره پاسخ دهند؟ باید این‌ها را درست کرد، مردم ببیند که ما از خودمان شروع کردیم بهتر می پذیرند.

معظم له در پاسخ به سؤالی، طرح نیروی انتظامی را با در نظر گرفتن رعایت شرایط امر به معروف و نهی از منکر لازم و ضروری دانستند و خاطرنشان کردند: نیروی انتظامی برنامه ای را در این زمینه آغاز کرده به نام طرح نور که امری مبارک و مورد حمایت دانستند.

ایشان افزودند: اگر جایی هم یک مامور ناخواسته اشتباه کرد نباید اصل این طرح زیر سؤال برود و نیروی انتظامی که وقف ایجاد امنیت در کشور است و هنوز در حال شهید دادن است را تضعیف کنیم. واز جلوگیری منکر بزرگ بی حجابی دست برداشت

حضرت آیت الله نوری همدانی ادامه دادند: عده‌ای از فضلای محترم در حرم تجمع داشتند و بعضی ها هم به دفتر ما مراجعه کردند و از باب وظیفه شرعی نامه ای دادند و نگران موضوع حجاب بودند، ولی بعضی ها زیر سؤال می بردند که چرا درباره‌ مسائل دیگر حوزه حساس نیست و گاهی هم می‌گویند تا وضعیت اقتصادی حل نشود، تا اختلاس حل نشود، تا فلان موضوع حل نشود به حجاب پرداخته نشود، بله مکرر درباره اقتصاد و معیشت مردم داد زدیم و نگران زندگی مردم هستیم. برای برطرف شدن ربای خانمان سوز در بانک ها فریاد زدیم، درباره‌ جلوگیری از فساد تذکر دادیم و ادامه‌ می‌دهیم و به همان ترتیب درباره حجاب به شدت‌ حساس هستیم و تذکر درباره بی حجابی طبق قانون و شرع وظیفه است و از قرار اطلاع مجلس مشغول بررسی لایحه عفاف و حجاب است‌ که باید با متخصصین امر و دلسوزان مشورت‌ و مطابق با قانون و شرع مقدس اسلام باشد. به بعضی ها که درباره جلوگیری از این منکر بی حجابی حرف دارند عرض می کنم وصیت نامه شهدا را بخوانید چقدر این عزیزان درباره حجاب سفارش می‌کنند اینان جان دادند، تا ارزش‌ها از بین نرود و بدانیم کوتاهی در این موضوع گناه است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • آگاه IR ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
    10 2
    آن بعضی ها که درباره جلوگیری از منکر بی حجابی حرف دارند و دائم می گویند تا فلان موضوع حل نشود به حجاب پرداخته نشود، آنها همگی دشمن دین و قرآن و حجاب هستند تا تمدن اسلامی و ایرانی رزا به ابتذال و نابودی بکشانند وگرنه کدام عقل سلیم و دل پاک و دلسوزی نگران جامعه و جوانان و زندگی سالم آنان در آینده نیست که بخواهد با دشمن همراهی کند! صد البته مواجب بگیران مزدور بی وطن و هماهنگ با سرویسهای جاسوسی غربی و عبری و جبهه خبیث بهائیت و وهابیت پشت سر قضیه بی حجابی تحمیلی هستند تا دیگر چیزی به نام جمهوری اسلامی باقی نماند تا با اندیشه لرزان و سست لیبرال دموکراسی مفتضح شده بی آبرو مقابله کند. این را همه باید بدانیم.
  • تغافل یا تجاهل؟ کدامیک؟ IR ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
    10 4
    سئوال آیا اساسا رابطه ای میان فرهنگ و اقتصاد و امنیت وجود دارد یا خیر؟ و در این صورت آیا حجاب قویترین مولفه فرهنگی هست یا نه که تاثیری در اقتصاد و امنیت داشته باشد؟ جواب : از گذشته و در تمام ادوار، بشر آنچه در محیط زندگی خود تجربه کرده است. فرهنگ چون یک هوای سالم و اقتصاد چون یک غذای لازم و امنیت چون یک حصار محکم جزء ضروری او برای ادامه حیاتش بوده است و خواهد بود. اگر بیگانه ای بخواهد هر یک از این حلقه های زنجیر را از هم بگسلد آنگاه خود به خود تمام این حلقه ها از بین می روند. چون حیاتشان به هم وابسته است. هوای سالم برای ایجاد و فرآوری غذای سالم و آن هم برای تامین قوت و قدرت لازم برای حراست و نگهبانی مهم است.حالا در مورد حجاب هم که خود یک سپر قوی امنیتی برای حفاظت از فرهنگ یک تمدن است! و این اصل مسلم تاریخی برای فطرت پاک بشری به اثبات رسیده است، همینطور است. اکنون تنها کشوری که به صورت سراسری از این سپر قدرتمند فرهنگی و امنیتی استفاده می کند ایران است. که خدای ناکرده اگر این سپر از دست این مرز و بوم گرفته شود، آنگاه محکم ترین لایه دفاعی و نفوذ ناپذیری فرهنگی اش از بین خواهد رفت که در پی آن یک نا امنی وحشتناک پدید می آید. با از بین رفتن مولفه های فرهنگی قوی آنگاه باورهای داشتن حصار محکم امنیتی هم فرو خواهد ریخت. زیرا زمانی که ما شبیه به دشمن خویش شویم از لحاظ عقیده و فرهنگ، دیگر نیازی به دفاع نمی بینیم. زیرا در برابر چه کسی می خواهیم دفاع کنیم با دشمن خطرناکی که اکنون با او دوست شده ایم. آن هم دشمنی که آنچه در درون او و زوایای فکری پنهان اوست بسیار بدتر از چیزی است که به زبان می گوید و در رفتار ظاهری از خود نشان می دهد. انگاه با وجود ناامنی ذهنی و فکری، آیا هیچ انسان آزاد و استقلال طلبی باقی می ماند که بتواند فعالیت اقتصادی سالم و بی دغدغه ای داشته باشد؟ البته دشمنان اکنون نیز تمام این حلقه های سه گانه را مورد هجوم قرار داده اند. ایجاد تحریم و تنگناهای اقتصادی از یک طرف، حمله به مبانی دینی و حمایت و هدایت فعالیتهای ضد فرهنگی و مسمومیت اعتقادی با انواع رسانه های رنگارنگ و نیز در کمینگاه محاصره فناوری دفاعی از طریق تحریم و فشار برای تسلیم و یا محو ما هستند. پس عبرت بگیریم از اینکه دشمن خیلی خوب معنای خط و ربط فرهنگ و امنیت و اقتصاد! می داند آن هم تا کجا؟!
  • فریاد! IR ۰۸:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
    6 2
    اقوام روزگار به اخلاق زنده اند- قومی که گشت فاقد اخلاق مردنی است! اگر تذکرات جدی رهبری عزیز انقلاب اسلامی در دیدار رمضانی امسال با مسئولین و خطبه های عید فطر از یک طرف و دلسوزی و تذکرات مراجع معظم نبود، گویا همین مقدار هم مسئولین بویژه مسئولین دولتی و قضائی پای کار نمی آمدند. متاسفانه به بهانه های واهی و یا ترک فعلی که محرز هم بود اوضاع نابسامان ضد فرهنگی جامعه کاملا به حال خود رها شده بود. نیروی انتظامی همیشه یکه و تنها پا به این عرصه گذاشت اما هر بار با عدم حمایت قاطع دولت و مجلس و قوه قضائیه کارهایش ناقص ماند. خیلی باید پیگیر اقدام قوای دولتی و قضائی باشیم تا بار دیگر و پس از گذشت زمان اندکی مجددا به عقب برنگردیم! البته متاسفانه روشهای بازدارنده هم آن چنان اعمال نمی شود. صرف تذکر خالی آن هم با وجود شناخت کامل از نیت پلید شیطانی دشمن اهریمنی ضد امنیتی کافی نیست ! امیدواریم کار به نوشداروی پس از مرگ نرسد! کو گوش شنوا ! آنچه به جائی نرسد فریاد است، فریاد!
  • کلامی چند با مراجع معظم تقلید IR ۰۸:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۲
    5 1
    "تذکر درباره ناهنجاریها به تنهائی کافی نیست!" ضمن آرزوی سلامتی و توفیق برای همه پاسداران ارجمند ارزشهای بلند دینی، چند خواسته را به عرض می رساند: 1 - اکنون که 45 سال از عمر شکوهمند انقلاب اسلامی می گذرد و درخشش دستاوردهای آن چشم ناظران مختلف از تمام دنیا را به خود معطوف کرده است، بی شک همگان و به ویژه این عزیزان مسئولیتهای سنگین تری نسبت به سایر آحاد جامعه برای حفظ و حراست از این نظام مقدس اسلامی را بر عهده دارند. لذا این خواسته از ایشان وجود دارد که در بلایا و فتنه ها، رخدادها و حادثه ها خیلی زوتر، صریحتر و در مواقعی به صورت علنی تر مواضع محکم دینی خود را اعلام کنند تا بدخواهان فرصت میدان داری و سوء استفاده نداشته باشند. 2- اکنون بعد از گذشت سی سال کار ضد فرهنگی ممتد دشمن در اشاعه اباحه گری و تضعیف باورهای مستحکم دینی، شمشیر را به طرز عیان و علن از رو بسته و با کمک پادوهای داخلی از جمله فرقه منحط و ضاله بهائیت و هزینه کرد سرمایه عبری و وهابی و هدایت همه جانبه رسانه ای غرب و سازمانهای جاسوسی و ضد امنیتی خود در صدد شکسن دژ محافظ اخلاق عالی انسانی یعنی حجاب با صد زبان و بیان و شبهه هستند. آیا سزاوار نبوده و نیست که با بسیج و تربیت و گسیل مبلغین آگاه به سراسر کشور از جمله مدارس و دانشگاهها ولو در هفته یکبار یا دو هفته یکبار و تشریح و توضیح مبانی دینی و شرعی به صورت چهره به چهره اقدام کنید. تا انگ حاکمیتی بودن حجاب و غیره از سوی بدخواهان از بین برود. 3- در صورت نبودن مبلغین به میزان کافی ، حداقل کاری که بتوانیدانجام بدهید ، ایجاد هماهنگی میان ائمه جماعات مساجد سراسر کشور با و حوزه و پیگیری منظم و مداو سلسله نشستهای ارتقای معرفتی و بصیرتی جامعه از این طریق باشد، زیرا ثابت شده که ارگانهائی چون وزارت ارشاد و سازمان تبلیغات و امثالهم در این زمینه عملکرد موثر قابل قبولی ندارند! 4- خاتمه کلام این است که پیر جماران و رهبر عالیقدر سفر کرده ما فریاد می زد که چه من باشم یا نباشم نگذارید این انقلاب به دست ناهلان و نامحرمان بیفتد، مبادا دچار غفلت شویم که خیلی زود پشیمان می شویم.
  • مطالبه گر IR ۲۰:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۳
    0 0
    البته درباره حجاب کار بسیار خوبی می کنید اما درباره گرانی ها و فساد اداری و سیاسی، این موج عظبم مطالبه گری و عملیاتی کردن آن را ما نمی بینیم. اگر بود فساد گرانی برچیده شده بود.
    • هست اما IR ۱۶:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۶
      0 0
      هست و مقاومت شديد هست و آقاي رئيسي هم گرفتار اعتماد به همان قبلی ها شده
  • U IR ۰۸:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۴
    2 0
    گرانی بی حجابی را به خودش گره زده و با سرعتی سرمام آور بدنبال خودش میکشد اگه گرانی را مهار کنید بی حجابی هم مهار میشه تذکر دردی دوا نمی کند
    • هر دو IR ۱۶:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۶
      1 0
      گره نه. اما هر دو بایستی پیگیر جدی برای حلش باشند. اقتصاد و فرهنگ هر دو نیازمند نظارتند.
  • محمدحسین IR ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۶
    0 0
    زنده باشید. 🌱