یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ |۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 16, 2024
جلسه هفتگی آشنایی و انس با نهج البلاغه شهرستان جهرم

حوزه/ یاد و خاطره شهید رئیسی و همراهان در جلسه هفتگی آشنایی و انس با نهج البلاغه شهرستان جهرم استان فارس گرامی داشته شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه استان فارس، همزمان با ایام تشییع پیکر پاک و مطهر شهید حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور شهید و همراهان بزرگوارش و اعلام عزای عمومی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی جلسه هفتگی آشنایی و انس با نهج البلاغه در سالن اجتماعات کانون فرهنگی هنری سلاله پاکان شهرستان جهرم برگزار شد.

در ابتدای این جلسه حضار با قرائت آیات صفحه ۳۲۶ قرآن کریم ثواب قرائت آیات را به روح ملکوتی شهید حجت الاسلام والمسلمین رئیسی و یاران شهیدش، شهید حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی آل هاشم امام جمعه تبریز، شهید دکتر حسین امیرعبداللهیان وزیر شهید امور خارجه ، شهید مالک رحمتی استاندار استان آذربایجان شرقی، شهید سیدمهدی موسوی، سرهنگ خلبان شهید سیدطاهر مصطفوی، سرهنگ خلبان شهید محسن دریانوش و سرگرد فنی شهید بهروز قدیمی اهدا نمودند .

در ادامه آقای دکتر سعید حضوری به شرح و توضیح آیه ای از این صفحه پرداخت.

وی در ابتدای سخنان خود ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید آیت الله رئیسی رییس جمهور محترم شهید ایران اسلامی به چند ویژگی ایشان اشاره کرد.

حضوری افزود: از ویژگی های حجت الاسلام والمسلمین رییسی این بود که شما مشاهده می کردید که ایشان همواره در حال دویدن برای رفع مشکلات کشور و رفع نیازهای مردم بودند و شما هیچگاه در چهره و کلام ایشان نشانه ای از خستگی را نمی دیدید که البته این مسأله یک قدرت الهی است که از تکیه به یک قدرت معنوی نشأت دارد .

وی ادامه داد: اینکه حجت الاسلام والمسلمین رییسی خودش را خادم الرضا می دانست منظور یک پست و مقام نبود بلکه ایشان همواره خود را خادم مردم ، خادم دین خدا و حقیقت می دانست و در این راه فعالیت می نمود.

حضوری بیان داشت: حجت الاسلام والمسلمین رییسی کار را برای مسئولان بعد از خودش هم سخت کرد چرا که ایشان یک الگویی از مدیریت دینی، مدیریت امام رضایی ، مدیریت امیرالمومنینی ، مدیریت مالک اشتری به ظهور رساند و این [مفاهیم] را از کتاب ها بیرون آورد و تجلی داد. لذا کارهایی که او کرد برای کسانی که می خواهند در حکومت اسلامی مسئولیتی قبول کنند یک حجت است.

وی در قسمت پایانی سخنان خود ضمن تشکر از زحمات مسئولان قبل، گفت: آیت الله رییسی در دوران اندک مسئولیت خود چنان کار کرد که انسان می فهمد که قبلی ها خیلی بهتر ، جهادی تر و قوی تر می توانسته اند کار کنند و این شیوه کار آیت الله رییسی کار را برای بعدی ها سخت تر می کند چرا که یک الگوی جهادی از ایشان همواره در ذهن همگان است.

در ادامه جلسه آقای محمدعلی دوراندیش ضمن درخواست علو درجات برای شهید حجت الاسلام والمسلمین رئیسی و یاران شهیدش به ادامه مباحث هفته گذشته در شرح و توضیح نامه ۳۱ نهج البلاغه امیرالمومنین علیه السلام پرداخت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha