یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ |۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 16, 2024
ث

حوزه / همزمان با گرامی داشت شهدای خدمت اجلاسیه شهدای طلبه و روحانی منطقه کاشان با حضور نماینده ولی فقیه در کاشان، روحانیون، اساتید و طلاب حوزه های علمیه در سالن شهدای پاسدار ناحیه مقاومت بسیج شهرستان کاشان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان شب گذشته همزمان با گرامی داشت شهدای خدمت اجلاسیه شهدای طلبه و روحانی منطقه کاشان با حضور نماینده ولی فقیه در کاشان، ائمه جمعه منطقه کاشان، فرماندار، مسئولان، روحانیون، اساتید و طلاب حوزه های علمیه و خانواده معظم شهدا در سالن شهدای پاسدار ناحیه مقاومت بسیج شهرستان کاشان برگزار شد.

حجت الاسلام ابوالفضل پیراسته مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج شهرستان کاشان در این مراسم ضمن تسلیت شهادت رئیسی و همراهانش به اوضاع غزه اشاره کرد و اظهار داشت : امریکای جنایتکار و رژیم صهیونیستی علی رغم شکست در تمام اهدافشان به تبلیغ علیه دین، تشیع ، مذهب و روحانیت روی آورده اند.

حجت الاسلام پیراسته به توصیه شهدا در دفاع و حمایت از نظام اسلامی ایران و رهبری تاکید کرد و افزود : روحانیون باجهاد تبیین به نقش خود در دفاع از نظام ، رهبر ی و دستاو رد های انقلاب به خوبی عمل نمایند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج شهرستان کاشان به تقدیم بیش از ۳ هزار و۸۹۰ طلبه و روحانی شهیددر کشورمان َاشاره کرد و یاد آور شد : از این تعداد ۳ هزار و۷۲۱ طلبه روحانی شهید شیعه و۱۴۹ نفر روحانی اهل تسنن می باشند.

وی با بیان اینکه ۵۹ نفر از این شهیدان در دوران پیروزی انقلاب و ۳۶۴۱ نفر از آنها در دوران دفاع مقدس به شهادت نفر رسیدند گفت:۱۵۱ نفر شهید روحانی ترور و مدافع حرم،۳ هزار و ۳۱۴ نفر از شهدای طلبه و روحانی عضو بسیج ،۳۸۱ نفر سپاهی ، ۲۷ نفر ارتشی ،۱۶ نیروی انتظامی، ۳ نفر جهاد سازندگی، ۲۱ نفر عضویت قوه قضاییه ،۲۲نفر نماینده مجلس ،۶ نفر در رسانه ملی،۶۷ نفر طلبه و ظیفه و ۱۵ نفر شهیده طلبه خواهر می باشند .

حجت الاسلام پیراسته با بیان اینکه بیشترین روحانی َمربوط به سال ۱۳۶۵ بالغ بر۱۲۱۴ نفر می باشند، به بیشترین شهید روحانی(۱۳۹) نفر در۴دی ماه سال ۱۳۶۵ اشاره و افزود: در عملیات کربلای ۵ بیشترین شهید روحانی(۵۲۷نفر) را تقدیم انقلاب کردیم.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج شهرستان کاشان با بیان اینکه ۵۴۵ نفر از شهدای طلبه و روحانی کشورمان سادات هستند گفت:پیکر۹۳ نفر از شهدای روحانی کشورمان همچنان مفقود الاثر می باشند.

وی با بیان اینکه استان اصفهان با تقدیم۵۴۳ شهیدطلبه و روحانی پیشتاز در کشور می باشد گفت: منطقه کاشان باتقدیم ۱۰۳ شهید روحانی و طلبه نقش مهمی در پیرو زی انقلاب داشته اند.

سخنرانی سردار جواد مشیدی ، اجرای سرود، مرثیه سرایی افشاری مداح اهل بیت (ع) و رونمایی از کتاب «فخر لشگر» پیرامون تحلیلی از ابعاد شخصیتی و سلوک عملی سردار شهید حاج حسین صنعت کار مسئول اطلاعات عملیات لشگر۸ نجف اشرف از دیگر برنامه های این مراسم بود.

انتهای پیام./

اجلاسیه شهدای طلبه و روحانی منطقه کاشان  برگزار شد

اجلاسیه شهدای طلبه و روحانی منطقه کاشان  برگزار شد

اجلاسیه شهدای طلبه و روحانی منطقه کاشان  برگزار شد

اجلاسیه شهدای طلبه و روحانی منطقه کاشان  برگزار شد

اجلاسیه شهدای طلبه و روحانی منطقه کاشان  برگزار شد

اجلاسیه شهدای طلبه و روحانی منطقه کاشان  برگزار شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha