دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ |۱۰ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 17, 2024
الشيخ محمد صنقور

حوزه/ حجت الاسلام شیخ محمد صنقور مواضع شهید رئیسی و حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه وی در پشتیبانی و حمایت از مردم فلسطین و مسئله آنها در مجامع و عرصه های مختلف را یاد آور شد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام شیخ محمد صنقور خطیب جمعه بحرین در مسجد امام صادق (علیه السلام) در شهرک الدراز منامه گفت: درخواست دادگاه کیفری بین المللی برای صدور حکم بازداشت تعدادی از سران رژیم غاصب خارج از چارچوب تاریخی تعامل این موسسه و سایر نهادهای بین المللی با این رژیم غاصب بوده است.

وی افزود: منشأ این تصمیم بزدلانه علیرغم جدی نبودن و بیهودگی آن، ناشی از فشار بیداری جهانی مردم و نتیجه طوفان الاقصی بود که اعتبار این نهادهای بین المللی را در معرض آزمایش قرار داد.

شیخ صنقور ابراز تعجب کرد: چگونه نهاد بین المللی جلاد را با قربانی یکسان دانست و فراموش کرد که عقلا و هنجارهای بین المللی بر سر آن توافق کرده اند که هر ملتی که سرزمینش اشغال شده است حق ذاتی دارد که در اشکال مختلف مقاومت در برابر اشغالگر مقاومت کند؟

خطیب جمعه بحرین تصریح کرد: مردم مظلوم فلسطین و ملت های اسلامی از این موسسه و دیگران انتظار انصاف ندارند، هر کس امیدوار است این گونه نهادها در حق آنها عدالت را رعایت کنند، در توهم فرو رفته و از امید بستن به آن چیز جز سراب درو نخواهد کرد زمین و حقوق پس از استعانت از خداوند متعال غیر از مقاومت.

وی افزود: پس از استعانت از خداوند متعال راهی جز مقاومت برای بازپس گیری زمین و حقوق غصب شده وجود ندارد.

شیخ صنقور اشاره کرد: آنچه به ظلم و ستم دشمن صهیونیستی و تداوم این ظلم در طول بیش از ۷ دهه کمک کرد، اطمینان خاطر از عدم پیگرد قانونی جنایاتش بود و اینکه او بر خلاف همه کشورها و رژیم های دیگر از بازخواست و همچنین مجازات حتی اگر رسمی باشد مستثنی است.

وی ادامه داد: این رژیم بر این باور است که نهادهای بین‌المللی و سایر دولت‌ها باید ظلم و بی‌رحمی آن را درک کنند و این را در چارچوب دفاع از خود قلمداد کنند.

شیخ صنقور شهادت رئیس جمهور ایران سید ابراهیم رئیسی و یارانش را به ملت ایران و رهبری معظم آنان تسلیت و تعزّیت گفت.

امام جمعه بحرین مواضع شهید رئیسی و حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه وی در پشتیبانی و حمایت از مردم فلسطین و مسئله آنها در مجامع و عرصه های مختلف را یاد آور شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha