یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ |۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 16, 2024
بالصور/ زيارة رئیس المجلس الأعلی الإسلامي للشیعة في لبنان الشيخ علي الخطيب لمرکز ‏الإعلام والعالم الإفتراضي للحوزات العلمیة بمدينة قم المقدسة

حوزه/ شیخ علی الخطیب در پیامی به رهبر معظم انقلاب اسلامی، شهادت سید ابراهیم رئیسی و حسین امیرعبداللهیان و برادرانشان را تسلیت گفت.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، شیخ علی الخطیب نایب رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان در پیامی به رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران حضرت امام سید علی خامنه ای، شهادت رئیس جمهور جناب سید ابراهیم رئیسی و وزیر امور خارجه دکتر حسین امیرعبداللهیان و برادرانشان را تسلیت گفت.

در متن این پیام آمده است:

رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران

از طرف خودم و از طرف مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان شهادت آیت الله جناب آقای آیت الله سید ابراهیم رئیسی جناب وزیر جناب آقای دکتر حسین امیرعبداللهیان و برادرانشان را به حضرتعالی و ملت ایران تسلیت و تعزیت عرض می نماییم.

ما تاسف و درد عمیق خود را از این فاجعه ای که قلب ما را عمیقاً تحت تاثیر قرار داده است، ابراز می داریم.

ما ایشان را به اخلاق شهدا و اخلاص در خدمت به امّت و آرمان های بحق ملت ها و پیشروی در مسیر و پیشرفت و حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در مواجهه با دشمن می شناختیم، لذا شهادت ایشان باعث تأسف و اندوه بسیار شد.

شهیدان رئیسی و عبداللهیان تحت رهبری جنابعالی، نقش برجسته‌ای در سیاست داخل و خارج ایران ، به ویژه در حمایت از نیروهای مقاومت در منطقه به‌ویژه مقاومت لبنان، کمک به کاهش آلام مردم لبنان، غلبه بر محاصره ظالمانه و تعهد به حمایت از مسئله فلسطین و بهبود روابط ایرانی-عربی و بین المللی ایفا کردند.

فقدان این شخصیت های برجسته، ضایعه بزرگی برای جمهوری اسلامی ایران است که جایگاه برجسته‌ای در عرصه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی دارد.

ما اطمینان کامل داریم که جمهوری اسلامی با رهبری شما بر این فاجعه فائق خواهد آمد، زیرا مملو از شخصیت های معتقد به انقلاب، اصول و راه طولانی آن است.

از خداوند متعال خواستاریم که به شما و خانواده معظم شهدا و دوستدارانشان صبر و اجر جزیل عنایت فرماید و آنان را مشمول رحمت واسعه خود قرار دهد و در بهشت برین خود جای دهد و به شما سلامتی و طول عمر عنایت فرماید و از جمهوری اسلامی ایران، مسئولان و ملّت آن در برابر توطئه‌های توطئه‌گران، مستبدان و قدرت‌های استکباری محافظت کند. انه سمیع مجیب.

ولا حول ولا قوة إلا بالله العلی العظیم

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha