دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024

با تلاش محققان پژوهشکده باقرالعلوم(ع)، معجم موضوعی تفسیر مجمع البیان تدوین شد.

رئیس پژوهشکده باقرالعلوم(ع) در گفتگو با خبرنگار مرکز خبر حوزه گفت: این معجم بر اساس نظام الفبایی در ریشه لغت مرتب شده و هیأت‌های مختلف هر لغت، عناوین اصلی در متن را تشکیل داده است.

وی افزود: در ذیل هر عنوان اصلی، موضوعات استخراج شده همراه با نام سوره و شماره آیه آمده است.

حسین قشقایی همچنین به انتشار کتاب حوزه‌های علمیه شیعه در گستره جهان از سوی پژوهشکده باقرالعلوم(ع) اشاره کرد و گفت: این کتاب، مجموعه دائره المعارفی از حوزه‌های علمیه شیعه در جهان اسلام می‌باشد که در ده فصل تنظیم شده و مورد استقبال علاقمندان داخلی و خارجی قرار گرفته است.

وی، راه‌اندازی پایگاه اینترنتی را از دیگر فعالیت‌های پژوهشکده متبوع خود برشمرد و افزود: این پایگاه بیش از یک هزار جلد جزوه کتاب شناسی موضوعی را در اختیار محققان قرار داده است.

رئیس پژوهشکده باقرالعلوم(ع) تهیه دانشنامه پیامبر اعظم(ص) و دانشنامه مفاهیم دینی را از طرح‌های در دست اقدام این پژوهشکده دانست و گفت: پژوهشکده باقرالعلوم(ع) تاکنون کتاب‌های آبشار رحمت، تقویم عبادی، مسافر در اسلام، دوراهی‌های زندگی، مرزهای ارتباط با کفر، سرچشمه‌های نور، کتابنامه امام باقر(ع)، جامعه برتر، از ظهر تا ظهور و خواندنی‌ها از زندگی یک رئیس جمهور را به چاپ رسانده است.


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha