دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024

حجت الاسلام والمسلمین محمد جواد فاضل لنکرانی گفت: سند چشم اندازبیست ساله، سند جامعی است که ظرفیت‌ها، قابلیت‌های مردم جوانان، دستگاه‌های اجرایی، نهادها را در نظر گرفته است و از افتخارات نظام اسلامی است.

به گزارش مرکز خبر حوزه، وی در دیدار اعضای ستاد همایش سند چشم انداز بیست ساله کشور اظهار داشت: تدوین برنامه اساسی برای بیست سال آینده ایران، آن هم در همه ابعاد علمی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی، تاریخ این کشور بی‌سابقه است.

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) خاطرنشان کرد: در این سند برای مسایل مهم فرهنگی کشور به نحو عام برنامه‌ریزی شده، اما تاکنون جایگاهی برای حضور جدی حوزه‌های علمیه در این سند مشخص نشده است و جایگاه حوزه علمیه روشن نیست.

حجت الاسلام والمسلمین فاضل، تاسیس مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) توسط آیت‌الله العظمی فاضل‌ لنکرانی را بر اساس یک چشم انداز 20 ساله برای حوزه بیان کرد و گفت: افراد فقیهی که علم و فکرشان مناسب با زمان باشد و نیاز‌های زمان را به راحتی پاسخ دهند، در این مرکز تربیت می‌شوند.

وی پیشرفت و عملیاتی شدن سندچشم انداز را از دغدغه‌های دلسوزان نظام بیان کرد و افزود:  مسئولین در هر دوره‌ای از مسئولیت خود، باید در مسیر این سند عمل کنند زیرا این سند فارغ از جناح‌بندی، سلیقه شخصی و یا تحلیل‌های درون گروهی توسط کارشناسان تدوین شده است.

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) خاطرنشان کرد: رفتن به سوی این چشم انداز، بدون ارتباط با کشورهای دیگر و اطلاع از کارها و برنامه‌های، علمی، صنعتی و فرهنگی آنان دشوار است.

وی افزود: سیاست ابر قدرتها این است که جلوی رشد ایران را بگیرند و آنچه آنان را نگران کرده، رشد و توانمندی ما است.

حجت الاسلام والمسلمین فاضل گفت: دشمنان با اینکه می‌بینند ایران قدم به قدم رشد می‌کند و به سمت قله‌های روشنی حرکت می‌کند، در تلاش‌اند تا آن را متوقف کنند.    

 

 


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha