چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 15, 2024

آیت‌الله مقتدایی گفت: آیا سران عرب صدای ضجه‌های مادران و کودکان مظلوم و آواره غزه را نمی‌شنوند؟ شما براساس روایت معتبر نبوی، مسلمان نیستید، چرا که اگر کسی صدای استغاثه مسلمانی را بشنود و بی‌تفاوت بماند، مسلمان نیست.

به گزارش مرکز خبر حوزه، مدیر حوزه علمیه قم صبح امروز در تجمع بزرگ روحانیون، طلاب، بسیجیان و اقشار مختلف مردم که در حرم مطهر حضرت معصومه (س) در حمایت از مردم مظلوم غزه برگزار شد اظهار داشت: از سران کشورهای اسلامی تعجب می‌کنیم که چرا به خود نمی‌آیند و هیچ گونه مانعی را بر سر راه اسرائیل قرار نمی‌دهند تا این گونه جنایت‌های هولناک را مرتکب نشود.

آیت‌الله مقتدایی ادامه داد: ما تمامی این جنایت‌ها را محکوم می‌کنیم و از مجامع و سازمان‌های اسلامی و بین‌المللی خواستاریم مانع از ادامه این حملات وحشیانه شوند.

نایب رییس جامعه مدرسین حوزه خطاب به مردم مسلمان وآزاده جهان گفت: ما از ملت‌های آزاده دنیا، مسلمان و غیر مسلمان درخواست می‌کنیم با هم متحد شوند و از سران کشورهایشان بخواهند که به فکر بیافتند و اقدامی انجام دهند و تک‌تک مسلمانان، وظیفه دارند لااقل با راهپیمایی و تجمع اعتراض خود را نشان دهند.

آیت‌الله مقتدایی به نفرت عمومی از دولت آمریکا اشاره کرد و گفت: دولت بوش بعد از دو دوره ریاست جمهوری، شایستگی بیش از پرتاب یک لنگه کفش را ندارد، دولت آمریکا این تنفر عمومی در بین ملت‌ها پیدا کرده است را باید بفهمد، باید بداند که امروز بین دولت‌ها و ملت‌ها جایی ندارد و منفورترین انسان‌ها، دولت‌مردان آمریکا هستند.

مدیر حوزه علمیه قم  افزود: پیام مقام معظم رهبری به مردم فلسطین این است که ای عزیزان، ای مجاهدین راه حق، شما پیروز هستید، همچنان مقاومت کنید، شما در قلوب ملت‌های دنیا جای دارید و این حرکت و مقاومت شما به لطف خدا باعث از بین رفتن اسرائیل خواهد شد.

وی در ادامه به قیام امام حسین (ع) و رشادت‌های یاران آن حضرت اشاره کرد و اظهار داشت: امام حسین (ع) با خون خود و یارانش و اسیری اهل‌بیت (ع) اسلام را یاری کرد و مقاومت و صبر آنها به اسلام بقا و عزت داد.

در پایان این مراسم بیانیه‌ای قرائت شد که در بخشی از آن آمده است: با تبعیت از پیام رهبر معظم انقلاب آمادگی کامل خود برای جانفشانی و حمایت همه‌جانبه از ستم‌دیدگان غزه را اعلام می‌داریم. سکوت ذلت‌بار مجامع بی‌کفایت بین‌المللی و مدعیان حقوق بشر را محکوم می‌کنیم و از مردم آزاده دنیا می‌خواهیم با تمام توان از مردم غزه حمایت کنند.


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha