یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۶ شوال ۱۴۴۵ | May 5, 2024

نماینده ولی فقیه در استان قزوین از مسئولان خواست با توجه به آمارهای ارائه شده درصدد رفع کمبودها برآیند.

به گزارش مرکز خبر حوزه، آیت‌الله باریک‌بین در گردهمایی طلاب و روحانیون قزوین در قم افزود: وظیفه تفقه در دین و نشر احکام بر عهده روحانیت است، اما این امر نیازمند همکاری و همیاری مسئولان حکومت اسلامی را می‌طلبد.

وی ادامه داد: قطعا مسئولان، دلسوز انقلاب و اسلام هستند، ولی آنان باید با برنامه‌ریزی دقیق کمبودها را عنوان داشته و از همه برای رفع این کمبودها استفاده کنند.

آیت‌الله باریک‌بین به معضلات و مشکلات فرهنگی و مذهبی استان قزوین اشاره کرد و گفت:‌ نهادهای فرهنگی باید بدانند در چه تعداد از مساجد، امام جماعت ندارند و چه مناطقی نیازمند روحانی است و این را به مسئولان منتقل کنند.

وی با اشاره به جمعیت یک میلیون و 200 هزار نفری استان قزوین،‌اظهار داشت: روحانی مورد نیاز برای این تعداد جمعیت، پیش بینی شده است.

امام جمعه قزوین همچنین از مجمع طلاب و فضلای قزوین خواست با شناسایی طلاب و روحانیون نخبه این استان در حوزه علمیه قم آنها را برای استفاده هرچه بیشتر در مسائل فرهنگی و مذهبی به وی معرفی کنند.

آیت‌الله باریک‌بین حضور استاندار، فرماندار، نمایندگان مجلس و تعدادی از مسئولان استان در جمع طلاب و فضلای قزوین حوزه علمیه قم را نشان از توجه مسئولان به جایگاه روحانیت عنوان کرد و گفت: آشنایی با مشکلات، قطعا مسئولان را در تصمیم‌گیری‌ها یاری می نماید. 

وی از نهادهایی که مروج فرهنگ و مذهب در جامعه هستند خواست با هماهنگی‌های لازم از بروز بی نظمی‌ها در کار جلوگیری نمایند.


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha