یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024

مسئول پژوهش مرکز تخصصی تبلیغ گفت: هدف از تاسیس حوزه‌های علمیه سفیران هدایت، تریبت مبلغ است که این امر نیازمند دو عرصه علم و عمل و داشتن مهارت لازم در استفاده از علوم است.

به گزارش مرکز خبر حوزه، حجت‌الاسلام باسره در اجلاسیه سراسری مدیران حوزه‌‌های علمیه سفیران هدایت گفت: گروه‌های مهارتی حوزه‌های علمیه سفیران هدایت گام های موفقیت‌آمیزی برداشته و تاکنون نقاط ضعف و قوت این حوزه‌ها بررسی و در حد توان مشکلات رفع شده و با مشورت اساتید حوزه و دانشگاه آیین‌نامه‌های بسیار دقیقی تنظیم شده است.

وی بیان داشت: در این گروه های مهارتی فنون مختلف سخنرانی، خطابه،کلاس‌داری، روضه خوانی و منبر آموزش داده می شود که رضایت‌مندی طلاب آموزش دیده را به همراه داشته است.

حجت‌الاسلام باسره تصریح کرد: طلاب در این گروه‌ها طی شش نیم سال دروس فن خطابه‌، کلاس‌داری و روضه خوانی را فرا می‌گیرند و گروه های 8 نفره به صورت هفتگی تمرین می کنند.

وی افزود: اساتید باید نسبت به ویژگی ها و اهمیت کار گروه های مهارتی توجه بیشتری داشته باشند و طلاب را نسبت به شرکت در این گروه ها ترغیب و تشویق کنند و آگاهی های لازم را به آنها بدهند.

سخنران این اجلاسیه به زمینه های موفقیت در این گروه ها اشاره کرد و ادامه داد: برای موفقیت گروه‌های تخصصی تبلیغ مهارتی، تربیت استاد در زمینه سخنرانی، کلاس‌داری و روضه خوانی بسیار لازم و ضروری است و مرکز از کسانی که توانایی لازم برای تدریس در کلاس‌های آموزشی در این زمینه ها را دارند استقبال می کند.

حجت‌الاسلام باسره تصریح کرد: برگزاری دوره‌های فشرده و کوتاه مدت برای مسئولین گروه‌های مهارتی و کسب گزارش از فعالیت های آنها و فرستادن استاد راهنما به صورت موقت و برگزاری دوره‌های فشرده از دیگر اقداماتی است که در تقویت و موفقیت گروه های مهارتی بسیار موثر است.

وی گفت: مرکز تخصصی تبلیغ آمادگی برگزاری اردوهای آموزشی برای طلاب سفیران هدایت در قم را دارد و در این راستا دوره آموزشی سال گذشته برگزار شد که نتایج آن مثبت ارزیابی می‌شود.

مسئول پژوهش مرکز تخصصی تبلیغ تاکید کرد: در تحقیق پایانی و تدوین متون درسی و تحقیق و پژوهش از پیشنهادات و انتقادات اساتید استقبال می‌کنیم و انتظار داریم ضعف و قوت برنامه ها را با ارائه راهکار به مرکز معرفی کنند.

 

 

 

 


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha