پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024

آیت‌الله سید محمد تقی مدرسی از علمای مقیم کربلا نسبت به تبلیغات منفی و مغرضانه علیه دین، علما و حوزه‌های علمیه هشدار داد.

به گزارش سرویس بین‌الملل مرکز‌ خبر‌ حوزه، وی در دیدار تعدادی از طلاب و اساتید حوزه علمیه امام قائم‌(عج) بصره افزود: در شرایط فعلی حوزه‌های علمیه و به طور کلی وضعیت دینی مورد ظلم و ستم واقع شده است.

آیت‌الله مدرسی ادامه داد: از آثار سوء تبلیغات و حملات مغرضانه علیه دین این است که متاسفانه برخی، بدون توجه، همه اتفاقات ناپسند را ناشی از علما می‌دانند.

وی با بیان اینکه حضور فکری و تبلیغی روحانیت  در چنین شرایطی ضروری است گفت: مخالفان دین در فضایی آشکار به دنبال ضربه زدن به هویت دینی جوامع هستندکه باید با اتکال به خداوند در برابر آنها ایستاد.

این عالم برجسته مقیم عراق توجه جدی به حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها و دیگر نهادهای فعال در جامعه را ضروری خواند و ادامه داد: غرب با تحریک برخی گروه‌ها و به کار انداختن قلم‌های مسموم در جوامع اسلامی فعالیت‌ می‌کند که مبلغان و شخصیت‌‌های مذهبی باید به وظیفه تاریخی خود در مقابله با این اقدامات ضد دینی عمل کنند.

وی با تاکید بر گسترش روح و فرهنگ احساس مسئولیت در جامعه ابراز داشت: این امر، لازمه تعالی و رشد جامعه بوده و نیازمند برنامه ریزی و افراد هوشیار و با همت است.

خاطرنشان می‌شود در این دیدار تعدادی از طلاب حوزه علمیه امام قائم‌(عج) بصره به کسوت مقدس روحانیت درآمدند و آیت‌الله مدرسی برای ایشان توفیق خدمت به دین و جامعه را از درگاه خداوند مسالت کرد.


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha