پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
کد خبر: 239501
۱۲ تیر ۱۳۸۹ - ۱۵:۱۱

فرمانده تیپ روحانیون تبلیغی رزمی امام جعفر صادق‌(ع) با تاکید بر ضرورت افزایش معونیت در جامعه، خواستار الگو‌گیری از شهداء در عرصه‌های مختلف شد.

به گزارش مرکز خبر حوزه، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین معتمد در مراسم آغاز بیست و سومین دوره آموزشی نظامی طلاب که در مرکز آموزش باقرالعلوم‌(ع) برگزار شد با اشاره به سخنانی از مقام معظم‌رهبری مبنی بر این که در طول تاریخ منضبط‌ترین انسان‌ها با معنویت‌ترین نیز بوده‌اند، اظهار داشت: با توجه به فضای حوزه و جامعه اسلامی که فضای معنوی بوده و افراد مشغول تحصیل در آن نیز از این فضا برخوردارند، انتظار می‌رود طلاب نظم و انضباط را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار دهند.

وی با تاکید بر این که طلاب باید از این فرصت پیش‌آمده برای تهذیب نفس بهره‌ ببرند، افزود: این دوره‌ها یکی از بهترین فرصت‌ها برای افزایش معنویت، مخصوصا خود شناسی می‌باشد.

فرمانده تیپ روحانیون رزمی تبلیغی امام صادق‌(ع) ادامه داد: برای افزایش معنویات باید از شهدا الگو گیری کنیم.

وی با اشاره برخی از خصوصیات شهدا تصریح کرد: ایمان و صبر از بارزترین مشخصات این بزرگواران بوده به طوری که در صحنه‌های نبرد تا آخرین نفس مبارزه می‌کردند؛ بنابراین ما نیز امروز باید در امور زندگی خود از این خصوصیات الگو برداری و آن‌ها را بکار گیریم.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین معتمد یادآور شد: هر چند در رسیدن به این اهداف،‌مشکلات زیادی وجود دارد، اما باید با خودسازی و اطمینان به راه خود ادامه دهیم.

فرمانده تیپ مستقل 83 امام جعفر صادق‌(ع) در پایان از طلاب خواست تا در دوره‌ها‌ی آموزشی علاوه بر افزایش سطح بصیرت و آگاهی خود، اهتمام ویژه‌ای به مباحث اخلاقی داشته باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha