دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024

هر فردی باید برای خود سند چشم انداز و افق معنوی تبیین و تدوین نماید تا بداند در آینده چه مراحل معنوی را می خواهد طی کند.

به گزارش مرکز خبر حوزه، آیت الله حسینی بوشهری، ظهر امروز در دیدار دانشجویان بسیجی دانشگاه زنجان، اظهارداشت: بخشی از زندگی سپری شده و قابل جبران نیست و بخشی از آن امروز است که با آن سروکار داریم، همین مسئولیت ها و شغل ها همه به امروز وابسته است و باید قدر فضا و شرایط خدمت را بدانیم و مانند گذشته روز ها را هدر ندهیم، بلکه از فرصت ها استفاده کنیم.

* فرصت‌ها را شکار کنیم

عضو جامعه مدرسین حوزه ادامه داد: هر انسانی هر روز ساعتی را باید به بازنگری، تجدید نظر در رابطه خود با قرآن، دین و نماز داشته باشد و مراقب اعمال و رفتارش باشد فرصت ها را شکار کند .

وی افزود: رمز پیروزی رزمندگان اسلام و بسیجیان دوران جنگ مناجات نیمه شب، راز و نیاز با خدا در دل شب ها و اخلاص و معرفت آنها بود، چون دشمنان تا بن دندان مجهز بودند و رزمندگان ما تسلیحات چندانی نداشتند، امّا با معنویت و اخلاص پیروز شدند.

آیت الله بوشهری گفت: باید قدر فرصت ها را دانست و به شایستگی از آنها استفاده نمود و برای آینده برنامه ریزی کرد .

وی افزود: هر فردی باید برای خود سند چشم انداز و افق معنوی تبیین و تدوین نماید تا بداند در آینده چه مراحل معنوی را می خواهد طی کند.

* شبهات، ارمغان غرب به جوانان

عضو جامعه مدرسین حوزه بیان داشت، یکی از مهمترین مشکلاتی که کشور را فرا گرفته، شبهاتی است که به عنوان ارمغان از غرب به داخل کشورمی آید و جوانان را در عرصه مباحث معنوی سست می‌کند.

وی افزود: بزرگان دین بسیار مواظب رفتار و اخلاق خود بودند و هرگز عجب و دورویی آنها را نمی‌گرفت، زمانی که انسان عجب، غرور و خود بینی نداشته باشد راحت تصمیم می‌گیرد و موضع گیری می‌کند.

آیت الله حسینی بوشهری گفت: چیزی که مانع و حجاب شناخت و معرفت خداوند می شود، وابستگی و دلدادگی به دنیا است، به عنوان نمونه یاران امیرالمومنین‌(ع) به این دلیل که شیرینی دنیا جلوی چشمانشان جلوه کرده بود به صف مارقین و ناکثین و خوارج پیوستند.

* انقلاب مقصر نیست، خودمان مقصریم

وی در پایان خاطرنشان کرد: نعمت انقلاب بالاترین نعمت است که خداوند به امت و ملت ما عنایت کرده و امروز هیچ جای دنیا شرایطی مانند ایران اسلامی وجود ندارد و اگر هم نقطه ضعفی وجود دارد هرگز انقلاب و دستاوردهای آن مقصر نیست، بلکه مقصر خودمان مقصر هستیم که به وظیفه مان عمل نمی‌کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha