دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 241271
۲۱ مهر ۱۳۸۹ - ۲۱:۱۱

دکتر احمد‌الطیب شیخ الازهر مصر در اظهار نظر جدیدی گفت : در صورت استقرار اوضاع امنیتی در عراق به این کشور سفر خواهم کرد.

به گزارش سرویس بین‌الملل مرکز خبر حوزه، وی در دیدار با حجت‌الاسلام سید عمار حکیم رییس مجلس اعلای اسلامی عراق ابراز داشت: قصد سفر به عراق را دارم، اما این کار بعد از استقرار اوضاع امنیتی در این کشور انجام خواهد گرفت و الازهر مصر علاقه‌مند است تا با بازگشت وحدت به عراق، این کشور، نقش تاریخی و تمدنی خود را در منطقه تکمیل کند.

شیخ الازهر با اشاره به فعالیت‌های مجلس اعلای اسلامی عراق گفت: این مجلس، نقش بالایی در اتحاد میان مسلمانان و درمان رخدادهای ناگوار بین مردم عراق را بر عهده دارد.

حجت‌الاسلام سید عمار حکیم هم در این دیدار از الازهر مصر به عنوان مرکزی معتدل در عرصه جهان اسلام نام برد و خاطرنشان کرد: مجددا بر دعوت روسای دیوان وقف شیعه و سنی عراق از شیخ الازهر برای سفر به عراق تاکید می‌کنم.

خاطرنشان می‌شود، چندی پیش و هنگامی که گروهی از دیوان وقف شیعی عراق از دکتر احمد الطیب برای سفر به عراق دعوت کردند وی گفت که در صورت دعوت مشترک از دو جریان شیعه و سنی عراق، به این کشور  سفر خواهد کرد که مدتی بعد،هیات مشترکی از دیوان‌های وقف شیعه و سنی عراق، به کشور مصر رفتند و دعوت مشترک خود از شیخ الازهر را ابراز نمودند، اما هم اینک شیخ الازهر از شرط جدید خود یعنی استقرار اوضاع امنیتی در عراق خبر داده است!

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha