شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024

معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی از جمع‌آوری ایده‌های نو تبلیغی مبلغان به منظور بهره‌گیری از جدیدترین روش‌ها و ترویج جهانی آوزه‌های اهل بیت‌(ع) خبر داد.

به گزارش مرکز خبر حوزه،‌ حجت‌‌الاسلام والمسلمین زادهوش، امروز در همایش شناسایی و حمایت از ایده‌های نو تبلیغی که در سالن همایش دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد، با تأکید بر این که در عرصه تبلیغی، مشکل  چندانی از نظر محتوایی نداریم، خاطرنشان کرد: امروز  با ویژگی‌هایی که در جهان حاکم است، مشکل اصلی ما در عرصه تبلیغ، ضعف در روش‌های تبلیغی است؛ زیرا دشمن با بهره‌گیری از جدید‌ترین روش‌ها، مبانی  باطل خود را به مردم ارائه می‌کند و آنان را مجذوب آموزه‌‌های خود می‌‌‌سازد.

وی افزود: فعالیت‌های  تبلیغی  فراوانی از سوی ادیان و فرقه‌های  مختلف صورت می‌‌گیرد که شیعیان در این بین، نقش  کم‌رنگی دارند.

* حضور پررنگ در عرصه تبلیغی جهانی

معاون فرهنگی تبلیغی دفتر  تبلیغات اسلامی با اشاره  به اهمیت بهره‌مندی از نظر‌ات و تجربیات مبلغان گفت: هر مبلغ  نظر و ایده‌ای جداگانه دارد که ممکن است به ذهن دیگران نرسد، ازاین رو می‌توان با جویا شدن این ایده‌ها و انتخاب روش صحیح، در عرصه تبلیغی جهانی حضور پررنگی داشت.

وی با تأکید بر توجه به تمامی نظرات و ایده‌های تبلیغی خاطرنشان کرد: اگر به ایده‌ها و نظرات مبلغان توجه شود، هرچند که در ابتدا ساده به نظر برسد، ولی ممکن است با توجه  بیشتر و دقیق‌تر به آن، کارهای ارزشمندی در این  عرصه انجام داد.

حجت‌‌الاسلام والمسلمین زادهوش در  ادامه قدردانی از نعمت‌های الهی را ضروری دانست و گفت: امروز نعمت‌های فراوانی در اختیار ماست که شرایط و امکانات خاصی را برای تبلیغ به وجود آورده است، از  این رو باید  این فرصت را غنیمت شمرده  و از آن در راستای تبیین آموزه‌های اسلامی و تعالیم تشیع به کار گیریم.

وی همچنین اهداف برگزاری این همایش را  اجرای  شیوه‌های جدید تبلیغی  برشمرد و اذعان داشت: با توجه به این که یکی  از  مشکلات در  عرصه تبلیغ، نبود شیوه‌های جدید است، ایده‌های مبلغان در این عرصه جمع‌آوری و اجرا می‌‌شود تا بتوان آموزه‌‌های اهل‌بیت(ع) را به روشی درست و کامل  به جهانیان ارائه  نمود.

معاون فرهنگی تبلیغی دفتر  تبلیغات اسلامی افزود: به دلیل انعطافی که دفتر تبلیغات اسلامی در به کارگیری ایده‌ها و روش‌های جدید دارد، سال گذشته پس از فراخوان رسمی، ایده‌ها و پیشنهادات زیادی دریافت شد که پس  از بررسی آنها، 78 ایده برتر که  جدید و قابل اجرا بود، شناسایی شد.

* ایده‌های تأثیرگذار و مبتکرانه

وی در پایان تأکید  کرد: برخی از این ایده‌ها به اندازه‌ای رسا و تأثیرگذار و مبتکرانه است که معاونت فرهنگی تبلیغی دفتر  تبلیغات اسلامی در سال  آینده آن را در برنامه  خود  اجرا  می‌‌سازد. در  این میان برخی از ایده‌ها که مربوط  به دستگاه‌های  دیگر  فرهنگی و برخی  نیز مربوط به گروه‌های  تبلیغی  و یا  تبلیغ انفرادی است که در اختیار آنها قرار می‌گیرد.

خاطرنشان  می‌شود، در این همایش از ایده‌های برتر تجلیل  شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha