دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024

قائم مقام کمیسیون خاص مجلس تشخیص مصلحت نظام، نخبگان حوزوی را تأثیرگذارترین افراد در تحقق سند چشم‌انداز کشور دانست.

به گزارش مرکز خبر حوزه، محمد اسماعیل مداحی، قائم مقام کمیسیون موارد خاص دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام، امروز در همایش علمی و کاربردی تبلیغ (ویژه محرم 1432) در قم با بررسی چشم انداز جمهموری اسلامی در افق 20 ساله، گفت: ملتی که بدون چشم انداز باشد، آینده ای ندارد.

وی افزود: کشوری مانند عربستان در سایه چشم انداز خود، وهابیت را در کشور‌ها به سرعت توسعه می دهد.

* جریان‌هایی که شکست خوردند!

قائم‌مقام کمیسیون مواد خاص مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به تأثیرگذاری روحانیت در طول تاریخ، خاطرنشان کرد: در هر یک از جریان‌های قبل از انقلاب اسلامی که نقش روحانیت نادیده گرفته شد، آن نهضت شکست خورده است.

وی، شکل‌گیری انقلاب اسلامی را برگرفته از اعتقادات مردم دانسته و گفت: این انقلاب کامل ترین اتفاقی بود که به واسطه نقش بی بدیل روحانیت رخ داد.

مداحی ادامه داد: چشم انداز انقلاب اسلامی، استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی است و هر جریانی که در مقابل این چشم انداز ایستاد از بین خواهد رفت.

وی با بیان این که ویژگی انقلاب اسلامی نسبت به سایر نهضت‌های قبل از آن این است که دارای چشم انداز بود، گفت: ‌امروز قدرت برتر ایران در منطقه به خاطر داشتن چشم انداز نظام اسلامی است.

مداحی با بیان این که نخبگان بهترین وسیله برای پیشرفت چشم انداز هستند، خاطرنشان کرد: نخبگان نقطه عطف نظام در دست یافتن به اهداف چشم انداز است؛ البته تأثیرگذارترین آنها نخبگان روحانی هستند.

قائم مقام کمیسیون موارد خاص مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این که از طریق چشم انداز باید در جامعه امید ایجاد کرد، اظهار داشت: توسعه یافتگی انقلاب اسلامی، هویت اسلامی ایران، تعامل سازنده و مؤثر در روابط بین الملل از مهمترین راهبردهای چشم انداز به شمار می‌رود.

* هدف‌مندی یارانه‌ها، تنها راه نجات کشور

وی با بیان این که ما در راستای تمدن سازی حرکت خواهیم کرد، گفت: امروز باید در رابطه به هدفمند کردن یارانه‌ها بحث جدی داشته باشیم تا با آگاهی بخشی به مردم، آنان بدانند که این راه نجات کشور است.

مداحی اظهار داشت: علما و روحانیون همان طور که اهداف انقلاب را فرهنگ سازی کردند، می توانند با تریبون‌هایی که در اختیار دارند در جهت تبیین دستورات مقام‌معظم‌رهبری به ویژه در راستای چشم انداز، نظام را یاری کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha