شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی، بهره‌مندی از ادبیات فاخر و فراجناحی عمل کردن را از شاخصه‌های موفقیت ستادهای نماز جمعه عنوان کرد.

به گزارش سرویس استان‌های مرکز خبر حوزه، امام جمعه اراک، امروز در همایش منطقه ای مجریان نماز جمعه هشت استان کشور در مجتمع فرهنگی امام خمینی(ره)  شهر مهاجران استان مرکزی گفت: حضور گسترده و میلیونی مردم در نماز جمعه نشانگر پیمان همه جانبه مردم با خداست که اثرات زیادی در عرصه های اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و دینی دارد.

حجت الاسلام والمسلمین دری نجف آبادی افزود: نماز جمعه کانون وحدت و اتصال مردم به حضرت حق است که اهمیت زیادی در اسلام دارد.

وی ادامه داد: ستادهای نماز جمعه رسالت بسیار سنگینی در تقویت و برپایی باشکوه نماز جمعه دارند؛ بنابراین باید به لحاظ رسانه ای و ارتباطات از ویژگی های منحصر به فردی برخوردار باشند.

امام جمعه اراک، تلاش ستادهای نماز جمعه در جلب اعتماد عمومی، همبستگی بیشتر مردم با نظام، رهبری و روحانیت را خواستار شد و گفت: تحقیق این مهم در گرو اخلاص است.

حجت الاسلام والمسلمین دری نجف آبادی، تبادل تجربه ستادهای نماز جمعه کشور و رعایت دقیق نظم و انضباط، بهره مندی از ادبیات فاخر و فراجناحی عمل کردن را از مولفه های مهم موفقیت ستادهای نماز جمعه عنوان کرد.

وی همچنین خواستار حمایت و پشتیبانی بیشتر ائمه جمعه و مسئولان دستگاه‌های کشوری و استانی از جمله شهرداری، رسانه‌ها و... برای حضور پرشور و گسترده مردم در راهپیمایی 22 بهمن شد.

عضو خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تشدید توطئه های دشمنان علیه جهان اسلام، گفت: این توطئه ها با هدف جلوگیری از گسترش موج روز افزون اسلام خواهی در جهان آغاز شده که نمونه بارز آن کشتار مسلمانان در کشورهای لبنان، فلسطین، غزه، عراق و پاکستان است.

* مجریان نماز جمعه، هنر اجرایی داشته باشند

حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی، معاون فرهنگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه نیز در این همایش، مجریان نماز جمعه را قلب نهاد نماز جمعه معرفی کرده و گفت: این قشر باید مدیریت و هنر اجرایی بسیار خوبی داشته باشند.

وی، بر اخلاص مجریان نماز جمعه تاکید نموده و افزود: این افراد باید حیات فکری در نمازگزاران ایجاد کنند، البته تحقق این امر نیز مطالعه، همراهی با امام جمعه و فراگرفتن آموزشهای مختلف را طلب می کند.

حجت الاسلام یعقوبی ادامه داد: آموزش مجریان از سال گذشته آغاز شده و با برگزاری این همایش همه مجریان کشور، آموزش های لازم را فرا خواهند گرفت.

* اهداف برگزاری همایش

گفتنی است، همایش آموزشی مجریان ستادهای نماز جمعه هشت استان کشور، با هدف ارتقای اخلاق، خودباوری، اعتماد به نفس و آسیب شناسی مجریان و آشنایی هرچه بیشتر با شیوه و ادبیات اجرای موفق، در شهر مهاجران استان مرکزی برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha