پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024

نرم افزار جامع فقه اهل بیت(ع)2، با حضور حضرت آیت الله صافی گلپایگانی در مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی قم رونمایی شد.

نرم افزار فقه جامع اهل بیت(ع)2، که توسط مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی نور و در مدت 7سال تهیه شده است، دارای محتوایی متفاوت نسبت به سایر نرم افزار ها از جمله داشتن متن کامل 1250عنوان کتاب و رساله فقهی در بیش از 3هزار جلد از 410مؤلف، متن 14دوره لغت نامه به همراه 9دوره اصطلاحات فقهی و اصولی و متن کامل قرآن کریم با رسم الخط نیریزی و عثمان طه به همراه ترجمه است.

از قابلیت های نرم افزار فقه جامع اهل بیت(ع)2، ایجاد میزهای پژوهشی مستقل و مدیریت آن ها، ارتباط بیش از 1600 جلد متن با شرح، حاشیه و ترجمه، انتخاب شرح های دلخواه و مقایسه با متن مورد نظر، دسترسی به مطالب از طریق فهرست درختی و گزینشی، نمایش متن کتب به همراه امکان مقایسه متن یک یا دو کتاب با یکدیگر، مرتب سازی کتاب ها بر اساس عنوان کتاب، نام کتاب، نام مؤلف جلد، تاریخ، موضوع و زبان، دستیابی به کتب بر مبنای موضوعاتی چون آیات الاحکام، فقه روایی، فقه استدلالی، فقه مقارن، فقه فتوایی، قواعد فقهیه، منابع فقه و تاریخ فقه و فقها و ... است.

همچنین کل صفحات نرم افزار فقه جامع اهل بیت(ع)2، یک میلیون و صد و سی و پنج هزار و دویست و هفتاد و پنج صفحه است که از یک هزار و 64عنوان کتاب عربی و 187عنوان کتاب فارسی در زمینه فقه استفاده شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha