جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024

یکی از روحانیون بحرینی با بیان این که نظامیان عربستان، ریختن خون شیعیان بحرین را جایز می‌دانند، نسبت به وقوع فاجعه انسانی در بحرین هشدار داد.

به گزارش مرکز خبر حوزه، شیخ صلاح قربان، از فعالان بحرینی، عصر امروز در نشست «بررسی اوضاع بحرین» در قم با اشاره به اوضاع وخیم مردم انقلابی این کشور همزمان با ورود دژخیمان آل سعود، گفت: هدف اولیه انقلاب مردم بحرین برای تشکیل دولتی با محوریت اسلامی بود نه این که، تنها حکومت را ساقط کنند، اما کشتار زن و بچه و پیر و جوان باعث شد که جوانان دوباره زنده شوند و شعار انقلابی ساقط شدن حکومت را سر دهند.

وی افزود: این کشتار مردم بی‌دفاع در میدان شهدا موجب گردید که مردم شعار اسقاط نظام را سر بدهند؛ به طوری که دولت بحرین با انتشار اخبار کذب علیه شیعیان، نتوانست جوانان بحرینی را از انقلاب خود باز بدارد.

* چراغ سبز آمریکا به جنایات بحرین

 این فعال بحرینی ادامه داد: بحرین دولت ترسویی دارد و با لشکر کشی عربستان و امارات، ضعف و خفت پادشاه بحرین برای جهانیان آشکار شد؛ در واقع لشکرکشی سعودی و جنایات دولت بحرین با سفر رابت گیس و چراغ سبز آمریکا آغاز شد.

وی گفت: بعد از وارد شدن لشکر عربستان در طی دو روز چهار صد نفر زخمی و شش نفر به شهادت رسیدند الان نیز نظامیان سعودی وارد بیمارستان‌ها شده و مردم و مجروحان را به شهادت می‌رسانند؛ پزشکان بیمارستان‌ها را می‌دزدند.

 شیخ صلاح قربان با مقایسه انقلاب کشورهای دیگر با بحرین اظهار داشت: اگر بین انقلاب لیبی و بحرین مقایسه‌ای داشته باشیم، می‌بینیم که مردم لیبی مسلح هستند، ولی بحرینی‌ها هیچ سلاحی ندارند و با سنگ  و سینه‌های باز به سوی نیروهای سعودی  و اماراتی می‌روند و کشور در محاصره نیروهای عربستان قرار دارد.

وی ادامه داد: اگر دولت بحرین بخواهد به خواسته‌های مردم گوش دهد، باید در اسرع وقت انتخاباتی آزاد برگزار کند.

شیخ صلاح قربان افزود: دولت و حاکم بحرین فشارها را بر شیعیان از طریق کشتن و قطع آب و برق و کمبود مایحتاج اولیه، زندگی، عرصه را به مردم تنگ کرده است.

* پادشاه بحرین طرفدار واقعی رژیم صهیونیستی !

این فعال بحرینی یادآور شد: پادشاه بحرین به معنای واقعی و طرفدار رژیم صهیونیستی است؛ چرا که برای صهیونیست‌ها کار می‌کند و تفکر وهابیت و تکفیری دارند.

این روحانی بحرینی یادآور شد: نیروهای عربستان اعلام کردند شیعیان کافر هستند و ریختن خون آنها جایز است.

وی خاطرنشان کرد: حاکمان بحرن از نیروهایی هندی، پاکستانی، یمنی و لیبیایی برای اهداف نظامی استفاده می‌کند و هیچ‌گونه سرباز یا لشکر بومی ندارد و همه نیروهای نظامی از کشورهای خارجی هستند.

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha