سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024

برای نخستین‌بار، دکتر احمد الطیب شیخ‌الازهر با دکتر محمدبدیع رهبر اخوا‌ن‌المسلمین دیدار کرد.

به گزارش سرویس بین‌الملل،‌ در این دیدار که مهدی عاکف مرشد سابق اخوان‌المسلمین نیز حضور داشت، شیخ الازهر و رهبر اخوان‌المسلمین علیه افراطیون و تکفیری‌ها موضع گرفتند.

در این دیدار دو طرف راه‌های جلوگیری از بدعت افراطی‌ها و گروه‌های تکفیری را مورد بررسی قرار دادند و بر جلوگیری از احزاب و انجمن‌هایی که باعث ایجاد فتنه و نشر و ادعاهای مغرضانه می‌شوند تأکید کردند و خواستار گسترش عدالت در منطقه خاورمیانه شدند.

شیخ الازهر در این دیدار از جماعت اخوان‌المسلمین برای شرکت در کنفرانس الازهر که با عنوان «آینده مصر تا به کجا؟» برگزار خواهد شد، دعوت کرد که با پاسخ مثبت اخوان‌المسلمین مواجه شد.

خاطرنشان می‌شود: این کنفرانس با حضور تمام جریان‌های سیاسی و اسلامی و با هدف پایان دادن به کسستگی گفتمان‌های اسلامی و نیز نشر اندیشه اسلامی معتدل و روشنگرایانه و همچنین مبارزه با ادعاهای فتنه‌انگیز و تفکیری و افراطی در مصر برگزار می‌شود.

لازم به ذکر است طی یک ماه گذشته، سلفی‌های مصر که عمدتاً از سوی عربستان سعودی حمایت می‌شوند، برای بر هم زدن امنیت عمومی این کشور و نیز حمله به اماکن مقدسه تلاش داشتند که با واکنش منفی مردم و نهادهای دینی مصر مواجه شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha