جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024

اعتبارات فرهنگی که در بودجه‌های استانی و ملی برای امور مساجد در نظر گرفته می‌شود، باید تجمیع شده و به صورت عادلانه و متناسب با نیازهای مساجد هزینه شود.

به گزارش مرکز خبر حوزه ، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدحسین موسی‌پور در جلسه هیئت هماهنگی و نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد اظهار داشت: مساجد جایگاه ویژه‌ای در تربیت اسلامی و انسانی جامعه و هدایت نسل جوان و نوجوان کشورمان به سمت اهداف انقلاب اسلامی دارند.

وی افزود: با توجه به جایگاه ارزشمند و تأثیرگذاری مساجد در فضای فرهنگی، سیاسی و معنوی جامعه، مسئولان امر باید برای ساماندهی وضعیت و رسیدگی به امور مساجد عنایت ویژه‌ای داشته باشند.

استاندار قم پیشنهاد تشکیل شورایی با حضور مدیران اجرایی، متولیان امور فرهنگی و دست‌اندرکاران مساجد استان برای مدیریت برنامه‌ها و تصمیم‌سازی‌های مرتبط با مساجد را ارائه کرد و گفت: در جلسات این شورا می‌توان همه امور مرتبط با مساجد در ابعاد سخت‌افزاری و نرم‌افزاری را به خوبی کنترل و هدایت کرده و بر حسن اجرای امور نظارت داشت.

وی خاطرنشان کرد: اعتبارات فرهنگی که در بودجه‌های استانی و ملی برای امور مساجد در نظر گرفته می‌شود، باید تجمیع شده و به صورت عادلانه و متناسب با نیازهای مساجد برای انجام امور عمرانی و فرهنگی برای هر کدام از مساجد هزینه شود.

* مساجد ساختار مردمی خود را حفظ کنند

بر اساس گزارش روابط عمومی استانداری قم، حجت‌الاسلام و المسلمین موسی‌پور تصریح کرد: مساجد باید همواره ساختار مردمی خود را حفظ کرده و در عین حال هماهنگی امور مساجد تحت نظارت یک ساختار واحد و مشخص باشد تا از این ناحیه دچار آسیب و خدشه نشود.

گفتنی است 290 کانون فرهنگی و هنری مساجد خواهران و برادران در 220 مسجد در سراسر استان مشغول فعالیت هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha