جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024
کد خبر: 250052
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۰۷:۱۵

یکی از موارد گزینشی در حوزه باید آشنایی افراد با قرآن کریم باشد روخوانی قرآن کریم ضروری است ...

به گزارش مرکز خبرحوزه، حجت‌الاسلام رکنی، امام جمعه بندر لنگه در اجلاسیه مدیران حوزه‌های سفیران هدایت سراسر کشور در قم،‌ با اشاره به ضرورت ارتباط با خانواده‌های طلاب، گفت: مدیران هرگز نباید ارتباط خود را با خانواده‌های طلاب قطع کند  چون تغذیه فرهنگی خانواده‌های طلاب پشتوانه قوی طلاب خواهد بود.

وی در ادامه توجه به خانواده طلاب را مهم و ضروری دانسته و گفت: باید دقت کرد از طلبه از درون چه خانواده‌ای وارد حوزه می‌شود، این‌که فردی خانواده‌اش مشکل داشته باشد، کار را برای حوزه و خود آن فرد دشوار می‌کند؛ بنابراین باید تحقیقات و جستجو در این زمینه کامل باشد.

امام جمعه بندرلنگه افزود:‌ یکی از موارد گزینشی در حوزه باید آشنایی افراد با قرآن کریم باشد روخوانی قرآن کریم ضروری است کسی که بعد از دوازده سال در آموزش و پرورش هنوز روخوانی قرآن یاد نگرفته چگونه می‌خواهد در حوزه تفسیر بیاموزد.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین رکنی، تهذیب و تزکیه را بسیار مهم دانسته و گفت: علم و معرفت بدون تزکیه فایده‌ای  ندارد و بی‌اثر خواهد بود.

وی در بخشی دیگری از سخنان خود تاکید کرد: در سفیران هدایت باید از طلاب بومی استفاده شود تا بعد از تحصیل  در همان منطقه مشغول تبلیغ شود و تاثیر لازم را داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: تبلیغات هفتگی، اعزام به روستاهای اطراف شهرستان‌ها و بیان احکام در مساجد از برنامه‌های خوب سفیران هدایت است که باید تقویت شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha