دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ |۱۰ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 17, 2024

مدیر عامل مرکز تحقیقات رایانه ای قائمیه اصفهان از تولید بیش از 2 هزار نرم افزار تلفن همراه در این مرکز خبر داد.

حجت الاسلام و المسلمین سید مجید نبوی در گفتگو با خبرنگار سرویس استان های مرکز خبر حوزه اظهار داشت: تولید بیش از 2 هزار نرم افزار تلفن همراه و نیز 15 نرم افزار رایانه، همچنین ایجاد بیش از 15 سایت اینترنتی از مهم ترین فعالیت های این مرکز می باشد.

وی افزود: مرکز تحقیقات قائمیه اصفهان از سال 85 تحت اشراف آیت الله سید حسن امامی و با فعالیت خالصانه و شبانه روزی تیمی مرکب از فرهیختگان حوزه و دانشگاه، فعالیت خود را در زمینه های مختلف مذهبی، فرهنگی و علمی آغاز کرده است.

حجت الاسلام و المسلمین نبوی، خاطر نشان کرد: یکی دیگر از فعالیت های مهم این مرکز بحث پاسخگویی به سوالات و شبهات دینی و بیان احکام شرعی است که در این زمینه با حضور 4 تن از روحانیون فعال در این عرصه روزانه به بیش از 40 سوال مخاطبان پاسخ داده می شود.

وی ادامه داد: در سالروز ولادت حضرت زهرا (س) این مرکز با توجه به درخواست های مکرر علاقه مندان به معارف دینی از خارج کشور اقدام به چند زبانه نمودن سایت کرده و از این پس کاربران می توانند این سایت را به زبان های عربی و انگلیسی نیز مشاهده کنند.

مدیر عامل مرکز تحقیقات رایانه ای قائمیه اصفهان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که روزانه به طور متوسط حدود 5 هزار نفر از این سایت بازدید می کنند، ابراز داشت: یکی دیگر از فعالیت های مهم این مرکز تولید

برنامه برای شبکه های ماهواره ای و تلویزیونی است که تاکنون بیش از 500 ساعت برنامه ضبط و تولید شده است.

وی همچنین به بیان اهداف مهم این مرکز پرداخت و گفت: دفاع از حریم شیعه و بسط  فرهنگ و معارف ناب ثقلین ،تقویت انگیزه جوانان و عامه مردم نسبت به بررسی دقیق تر مسائل دینی، جایگزین کردن مطالب سودمند به جای بلوتوث های بی محتوا در تلفن های همراه و رایانه ها، ایجاد بستر جامع مطالعاتی بر اساس معارف قرآن کریم و اهل بیت (ع) با انگیزه نشر معارف، سرویس دهی به محققین و طلاب، گسترش فرهنگ مطالعه و نیز غنی کردن اوقات فراغت علاقمندان به نرم افزار های علوم اسلامی از جمله این اهداف می باشد.

حجت‌الاسلام و المسلمین نبوی همچنین چاپ و نشرده ها عنوان کتاب، جزوه و ماهنامه همراه با برگزاری مسابقه کتابخوانی، تولید نمایشگاه های سه بعدی، پانوراما ، انیمیشن ، طراحی سامانه خودکار و دستی بلوتوث، وب کیوسک و پیامک ، برگزاری دوره های آموزشی ویژه عموم و  دوره های تربیت مربی  در طول  سال را از دیگر فعالیت های این مرکز عنوان کرد.

گفتنی است،‌ علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت این مرکز به نشانی www.ghaemiyeh.com  مراجعه کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha