دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 253401
۴ مرداد ۱۳۹۰ - ۰۲:۱۹

در جنگ سی و سه روزه فرماندهان ارشد اسراییل اذعان داشتند که بچه های لبنان ما را شکست ندادند، بلکه این اعتقاد و باور عمیق آن ها به امام حسین (ع) بود که باعث شکست ما در این جنگ شد.

به گزارش سرویس استان های مرکز خبر حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین محمودی‌گلپایگانی طی سخنانی در جمع مردم گلپایگان با تاکید بر این که ما هر چه داریم به برکت اهل بیت (ع) داریم، اظهار داشت: شکی وجود ندارد که اقتدار نظام اسلامی ما و به طور کلی دیانت و عزت و افتخاری که داریم، به جهت تبعیت از سیدالشهدا (ع) و قرار گرفتن در زیر پرچم حسینی است

وی همچنین با اشاره به این که رشادت ها و پیروزی های مقاومت اسلامی لبنان در مقابل دشمن صهیونیستی الهام گرفته از مکتب حسینی می باشد، گفت: در جنگ سی و سه روزه فرماندهان ارشد اسراییل اذعان داشتند که بچه های لبنان ما را شکست ندادند، بلکه این اعتقاد و باور عمیق آن ها به امام حسین (ع) بود که باعث شکست ما در این جنگ شد.

حجت الاسلام و المسلمین محمودی گلپایگانی در ادامه با اشاره به مهم ترین ویژگی های فرد و جامعه توحیدی در عرصه اخلاق ابراز داشت: در دین مبین اسلام ، اساس مذهب توحید است.

وی اضافه کرد: در واقع توحید به منزله روح جاری در کالبد مذهب همه جا حضور فعال دارد و لذا کلیه دستورات دین در سه بخش عقاید ، اخلاق و احکام تقسیم بندی می شود که همه این ها نیز دارای محوری به نام توحید است.

این استاد حوزه همچنین ادامه داد: به این معنا که وقتی در احکام از حلال و حرام و باید و نبایدها سخن می گوییم، این ها همه حکم و کلام خداوند است و از همین جا رابطه احکام با توحید مشخص می شود.

وی با اشاره به این که همه امور انسان در این دنیا تحت پرگار توحید می چرخد، خاطر نشان کرد: انسان موجودی است که هم زمینه فساد و هم صلاح را در وجود خود دارد، اما این که او به کدام سو کشیده می شود در نتیجه

اراده و نیت و رفتارش مشخص می شود.

حجت الاسلام و المسلمین محمودی همچنین با تاکید بر این نکته که اخلاق محصول عمل و عمل نیز محصول نیت افراد است، گفت: در اخلاق و سلوک انسان می تواند به مرحله بالایی برسد که آن را مرحله رضا می نامند، یعنی به جایی می رسد هم خدا از انسان راضی باشد و هم این که انسان از خدا راضی باشد.

وی با اشاره به لزوم نهادینه کردن فرهنگ نمازخوانی در بین نونهالان و کودکان بیان داشت: ما اگر نونهالان را از همان آغاز عادت به نماز خواندن کنیم به تدریج این بچه وقتی به سن بلوغ برسد، به یک نمازگزار تمام عیار تبدیل می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha