جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام ناصر هدایتی

حوزه/ رئیس اداره تبلیغات اسلامی بجنورد با تأکید بر اینکه مسلمانان باید سیره، روش و آزادگی امام حسین (ع) را الگوی زندگی خود قرار دهند، گفت: امام حسین(ع) مظهر تمامی صفات پسندیده است.

حجت‌الاسلام ناصر هدایتی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در خراسان شمالی، با تبریک فرا رسیدن سالروز میلاد سید و سرور شهیدان امام حسین (ع) اظهار داشت: مسلمانان باید تابع سیره و منش امام حسین (ع) و یارانش باشند و عدالت آن‌ها را سرلوحه زندگی خود قرار دهند چرا که پیروی از آن حضرت عزت و بزرگی دنیا و آخرت را به دنبال دارد.

این فعال فرهنگی با اشاره به بارزترین ویژگی‌ها و خصوصیات اخلاقی امام حسین(ع) افزود: امام(ع) مظهر تمامی صفات پسندیده و کمالات است. حضرت  در تمام جهت‌های اخلاقی و رفتاری نمونه و تجسم کامل حضرت محمد (ص) بودند.

وی ادامه داد: سیره اخلاقی و رفتاری امام حسین (ع) نشان از روح متعالی و تربیت در دامان پیامبر گرامی اسلام (ص) و خصلت‌های برجسته آن حضرت (ع) داشت و در صحنه‌های مختلف نهضت عاشورا نیز جلوه گر بود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بجنورد ادامه داد: امام حسین (ع) برای دفاع از حقانیت اسلام علیه ظلم و ستم یزید بن معاویه قیام کرد تا پیام وحدت مسلمانان را برای اجرای حکومت عدل و حفظ ارزش‌های راستین اسلام به گوش همگان برساند، به‌گونه‌ای که اکنون پس از گذشت چندین سده از وقوع رویداد عاشورا؛ شیعیان جهان سالروز این رخداد بزرگ را ارج می‌نهند.

وی تصریح کرد: امام حسین (ع) کسی بود که فریب زر و زور و تزویر را نخورد، بنابراین باید این مقوله به‌درستی به فرهنگ روز برای جامعه تبدیل شود.

حجت‌الاسلام هدایتی، نهضت امام حسین (ع) را در جهت اخلاقی شدن جامعه آن زمان دانست و گفت: این امام همام اخلاق‌مداری در جامعه را بسیار لازم می‌دانست و همواره سعی می‌کرد تا مردم این امر مهم را رعایت کنند

وی با اشاره به اینکه جامعه اسلامی که به‌طرف اخلاقی شدن پیش برود دارای ارزش‌های فراوانی است، اظهار داشت: در جامعه اسلامی همه باید از کرامت انسانی و حقوق فردی برخوردار باشند و مردم این حق را دارند که حکمرانان شایسته‌ای داشته باشند

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بجنورد خاطرنشان کرد: شیعیان باید در هر مکان و شرایطی آگاهی لازم را کسب کنند و همواره بدانند که هدف اهل‌بیت(ع) از زنده نگاه‌داشتن اسلام چه بوده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha