دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024

تاکنون فعالیتهای خوبی را در عرصه بانکداری شاهد بوده‌ایم اما هنوز با الگوهای اسلامی فاصله بسیاری داریم. هنوز بانکداری اسلامی محقق نشده و بسیاری از روابط اقتصادی و اجتماعی با آنچه که در اسلام پیش بینی شده فاصله معناداری دارد.

حجت الاسلام سید کاظم موسوی عضو فراکسیون روحانیون مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی مرکز خبر حوزه، با بیان اینکه حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها فعالیتهای کارشناسی خوبی در حوزه‌های اقتصادی داشته‌اند گفت: اگر چه تاکنون فعالیتهای خوبی را شاهد بوده ایم اما هنوز با الگوهای اسلامی فاصله بسیاری داریم. هنوز بانکداری اسلامی محقق نشده و بسیاری از روابط اقتصادی و اجتماعی با آنچه که در اسلام پیش بینی شده فاصله معناداری دارد.

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی با بیان این که دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه باید به صورت کارشناسانه به مسائل اقتصادی، سیاسی و اجتماعی ورود پیدا کنند گفت: جمهوری اسلامی ایران باید الگویی از تمدن نوین اسلامی به جهان ، به ویژه به کشورهای اسلامی منطقه معرفی کند تا کشورهای اسلامی به الگوهای غربی متوصل نشوند.

عضو فراکسیون روحانیون مجلس با اعلام اینکه در حال حاضر بسیاری از مشکلات کشور به دلیل نبود الگوی مناسب بوده است گفت: متاسفانه دستگاههایی که می‌توانند برنامه ریزی کنند و جریان ساز باشند به درستی عمل نمی‌کنند .

حجت‌الاسلام موسوی، حوزه‌های علمیه و دانشگاهها را بهترین مرکز الگو سازی دانست و گفت: اکنون که انقلاب‌های منطقه در حال شکل گیری است و هر لحظه احتمال سقوط یکی از دیکتاتورهای منطقه می‌رود لازم است کشورهای انقلابی، الگویی برای خود داشته باشند و جمهوری اسلامی ایران می‌تواند این الگو را ارایه دهد.

وی از ناامیدی ملت‌ها از الگوهایی مانند لیبرالیسم و کمونیسم خبر داد وگفت: اکنون ملت‌های انقلابی منطقه باید الگوی مردمسالاری دینی را جایگزین الگوهای لجام گسیخته غربی و شرقی کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha