سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024

قائم مقام نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت هرمزگان بر آگاه سازی مردم نسبت به مسایل روز اسلام توسط ائمه جمعه تاکید کرد.

به گزارش سرویس استان‌های مرکز خبر حوزه، شیخ احمد خنجی در جلسه شورای روحانیت شهرستان پارسیان ضمن تقدیر از دفتر امور اهل سنت هرمزگان جهت به وجود آوردن فضای همدلی بین جامعه اهل سنت و تشیع منطقه، بر بیان برخی مشکلات موجود پرداخت.

امام جمعه اهل سنت پارسیان با اشاره به وجود حدود 200 ائمه جمعه و جماعت پارسیان، افزود: از این 200 نفر حدود 70 نفر در سامانه روحانیون دفتر امور اهل سنت هرمزگان ثبت شده است که امیدواریم با مساعدت دفتر امور اهل سنت هرمزگان در آینده ای نزدیک شاهد ثبت و تحت پوشش قرار گرفتن تمامی ائمه جمعه و جماعت پارسیان در این سامانه باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین مریدی نیز در ادامه این دیدار طی سخنانی گفت: با زحمات علمای هرمزگان به ویژه علمای اهل سنت پارسیان در زمینه وحدت در کشور به استانی مثال زدنی تبدیل شده‌ایم.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت هرمزگان با تاکید به نقش انکار ناپذیر ائمه جمعه در تبین مسائل روز افزود: یکی از نیازهایی که باید مدنظر قرار گرفته شود این است که ائمه جمعه مردم را نسبت به مسائل اسلام و جهان آگاه سازند و این وظیفه ای مهم و خطیر است.

وی با تاکید بر نقش شورای روحانیت اهل سنت پارسیان تصریح کرد: امیدواریم با فعالیت هرچه بیشتر و پررنگ این شورا بتوانیم مسائل و مسکلات روحانیون اهل سنت را در شهرستان پارسیان حل کنیم.

گفتنی است: در ادامه این نشست علمای اهل سنت به بیان دیدگاهها و مشکلات خود و راهکارهای آن پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha